Joris van der Waart naar Studio Lauda
- Bureaus
- 5 feb 2019 @ 00:14
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - ReclameZakelijkMarketingStrategiePersonalia
- 5 feb 2019 @ 00:14
- Jeroen Mirck
Joris van der Waart keert terug naar de creatieve industrie. De oud-directeur van reclamebureau Gleijm & van der Waart gaat aan de slag als business director bij Studio Lauda.
Van der Waart (43) was de afgelopen jaren eindverantwoordelijk voor de marketing van technologiebedrijf CM. 'Geweldig bedrijf in een bijzonder interessante branche. Toch miste ik de dynamiek en de creativiteit van het werken bij een bureau. Bij Studio Lauda voelde ik me direct thuis. Bovendien geeft het me de kans weer een topbureau te bouwen.'
Bij Studio Lauda wordt Van der Waart verantwoordelijk voor de commerciële en strategische ontwikkeling van klanten. Naast zijn werk als business director gaat hij Merkenmanagement doceren aan Fontys Hogescholen.
Eindhovense studio
Studio Lauda is een jonge designstudio die merken (nog) mooier maakt. Zo was Lauda afgelopen jaar verantwoordelijk voor de herpositionering en redesign van het iconische biermerk Dommelsch. In de Eindhovense studio werken momenteel acht mensen aan de ontwikkeling van merken, identiteit, huisstijl, packaging en middelen.
Carmen Roovers, managing director van Studio Lauda: 'Joris is het tweede zwaargewicht dat zich bij ons aansluit. Vorig jaar kwam al Krijn Smits, creatief directeur van het Amsterdamse bureau The Valley. Joris brengt een enorme berg bureau-ervaring mee, naast een groot netwerk en een strategische blik. Daar kunnen we als jonge club veel van leren. En laten we wel wezen: de komst van dergelijke creatieve en commerciële vakmensen naar de Eindhovense bureaus zegt ook veel over de groeiende status van Eindhoven als design-hoofdstad van Europa.'
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan handen...
Laatste Nieuws
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing