Procornea gaat strijd aan tegen bijziendheid
- Bureaus
- 22 feb 2019 @ 09:17
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - CampagnesPromotieActivatie
- 22 feb 2019 @ 09:17
- Jeroen Mirck
Lenzenfabrikant Procornea wil met de campagne ‘Kijk Verder’ oogspecialisten aansporen om meer te doen aan het bestrijden van bijziendheid bij kinderen. Ook wil het bedrijf ouders activeren om hun kind regelmatig te laten controleren op bijziendheid.
Bijziendheid (veraf slecht zien, in medische termen: ‘myopie’) bij kinderen is een steeds groter wordend probleem in onze hedendaagse samenleving. Dat komt door de veranderende levensstijl, waarbij kinderen dagelijks urenlang doorbrengen achter een smartphone-, tablet- of computerscherm. Deze levensstijl werkt de ontwikkeling van bijziendheid op jonge leeftijd in de hand. Waardoor kinderen het risico lopen om op latere leeftijd grote zichtproblemen te krijgen, met zelfs het risico op blindheid.
Procornea is een Nederlandse producent van speciale contactlenzen, en wil iedereen maximaal zijn of haar wereld laten beleven. Zij realiseert zich als geen ander hoe belangrijk het is om bijziendheid bij kinderen te bestrijden, en zijn hiermee al meer dan een jaar actief aan de slag. Helaas is het huidige gedrag van oogspecialisten (zoals opticiens) en ouders ten aanzien van dit probleem nog onvoldoende veranderd. Want meer oogspecialisten zouden met het tegengaan van bijziendheid aan de slag moeten. En ouders beseffen de risico’s van bijziendheid nog vrijwel niet.
Campagne ‘Kijk Verder’
Met de campagne ‘Kijk Verder’ wil Procornea oogspecialisten in sterke mate aansporen om daadwerkelijk aan de slag te gaan met het bestrijden van bijziendheid. En wil zij ouders activeren om hun kind regelmatig even te laten controleren op bijziendheid.
Beide doelgroepen moeten bewust gemaakt worden van het feit dat bijziendheid een breder en steeds groter wordend maatschappelijk probleem is. Dat niet wordt opgelost door het aanmeten van een bril.
De campagne is gestoeld op het inzicht dat gezonde ogen niet vanzelfsprekend zijn. En dat je als ouders – naast alle andere verantwoordlijkheden waar het je kinderen betreft – óók de verantwoordelijkheid hebt voor de ogen van je kinderen. Dus: tijd voor actie. Kijk verder! En kom langs met je kind voor de Kijk Verder Oogcheck. Een dringende oproep van ouder tot alle andere ouders.
De campagne wordt vanaf medio februari uitgerold op radio, in bioscoop, online op website en social media, en bij in bijziendheid gespecialiseerde opticiens.
Credits
Opdrachtgever: Procornea
Bureau: l’eau
Productiemaatschappij: Generatie Alles
Geluidsstudio: Ambassadors
Fotograaf: Dana van Leeuwen
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan handen...
Laatste Nieuws
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing