Tech domineert reclameblok Super Bowl
- Bureaus
- 5 feb 2019 @ 11:25
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - ReclameCommercialsMediaTelevisie
- 5 feb 2019 @ 11:25
- Jeroen Mirck
Ondanks alle Kaepernick-controverse liepen adverteerders ook dit weekend weer warm voor de Super Bowl. Techbedrijven sprongen er ditmaal uit, met veel aandacht voor robots en 'slimme' apparaten.
De dominantie van techfirms is in lijn met hun groeiende macht in merk- en bedrijvenlijstjes. Dan ga je ze dus ook steeds vaker in reclameblokken zien, zeker ook rond de kostbare Super Bowl.
Amazon speelt in zijn speciale commercial met de rol die Alexa als digitale assistent kan hebben in het moderne huishouden. We zien Harrison Ford die een hond met digitale halsband in toon probeert te houden. Al blaffend bestelt die enorm veel hondenvoer. Lekker melig.
Feelgood-commercials
Microsoft heeft een spotje waarin gehandicapte kinderen videogames spelen met allerlei aangepaste controllers en joysticks. Nog meer 'feelgood' is Google met een mierzoete commercial over de meest vertaalde woorden wereldwijd: 'How are you?', 'Thank you' en 'I love you'.
Verder zien we natuurlijk grote retailers, autofabrikanten en colamerken langskomen. En Jeff Bridges die een comeback maakt als The Dude uit cultfilm The Big Lebowski, voor een van de inhakende biermerken, in dit geval Stella Artois.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing