Valentijn: DPD daagt PostNL uit met CupiDoosje

Valentijn: DPD daagt PostNL uit met CupiDoosje
  • Bureaus
  • 9 feb 2019 @ 23:01
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • ActiesActivatieCampagnes

DPD opent een rechtstreekse aanval op marktleider PostNL tijdens Valentijnsdag. De bezorgdienst komt met het 'CupiDoosje', dat een serieuze concurrent moet worden van de reguliere Valentijnskaart. TCC ontwikkelde dit geheime wapen.

The Communication Company (TCC) is de Valentijnscampagne voor DPD gestart met een grote kick-off rondom het DPD CupiDoosje, de nieuwe parcelletter (klein pakket) die gewoon door de brievenbus kan. De introductie vond plaats op de Webwinkel Vakdagen waar honderden CupiDoosjes werden gevuld en verzonden. Deze vallen allemaal met Valentijnsdag op de mat.

Hans van Mook, Creative Leader TCC: 'Traditioneel gezien is Valentijnsdag natuurlijk een PostNL-feestje, maar wij vonden het tijd om te stoppen met die inhoudsloze kaarten. Je kunt nou eenmaal meer liefde kwijt in het CupiDoosje.'

De boodschap van DPD: 'Verras jouw Valentijn en laat zien dat zij of hij meer waard is dan een kaart.' Het CupiDoosje is voor 3,50 euro te koop bij elke DPD Pick-Up Parcelshop. Via Facebook en Instagram verspreidt TCC tips om hem liefdevol te vullen.



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken