House of Sports en Join lanceren platform Influencers of Sports
- Bureaus
- 26 mrt 2019 @ 12:08
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Influencermarketing
- 26 mrt 2019 @ 12:08
- Sjaak Hoogkamer
Sportmarketingbureau House of Sports lanceert samen met influencer-marketingplatform Join het concept Influencers of Sports. Voor bedrijven is het via dit platform mogelijk om voor hun marketingcampagnes samen te werken met bekende sporters.
In de stal zitten onder meer Olympische atleten als Erben Wennemars en Tess Wester, E-sporter Koen Weijland, maar ook de fanatieke #fitgirl met 10.000 volgers op Instagram. Influencers of Sports brengt alle aspecten van influencer marketing samen in één dashboard: van het zoeken naar relevante influencers tot het opzetten van campagnes en evalueren van de resultaten.
Online bereik
Influencer marketing groeit volgens beide bureaus als kool: het inzetten van persoonlijkheden met een relevant online bereik om een merk onder de aandacht te brengen is zelfs de snelst groeiende vorm van marketing. Ook sporters zijn (online) rolmodellen en hebben een sterke band met hun volgers. Handbalster Tess Wester heeft zo’n 165.000 volgers op Twitter, Instagram en Facebook, voormalig schaatser Erben Wennemars telt in totaal 163.000 volgers en E-sporter Koen Weijland heeft een gecombineerd bereik van 283.000 volgers. De doelgroep van deze sporters is overwegend jong en moeilijk te bereiken via traditionele marketingkanalen - en daarmee des te relevanter voor bedrijven. Sport-influencers met minimaal 5.000 volgers kunnen zich kosteloos aanmelden voor het platform Influencers of Sports.
Dashboard
House of Sports is met Influencers of Sports – naar eigen zeggen - het eerste sportmarketingbureau dat met de software van Join een eigen platform lanceert. Binnen het platform zet je volgens beiden 'gemakkelijk en snel een influencer marketingcampagne op met relevante sport-influencers'. Bedrijven zoeken middels gebruiksvriendelijke filters (leeftijd, geslacht, thema’s, relevante keywords) naar passende influencers en ontvangen een overzicht met de beste matches voor hun campagne. Wanneer de juiste match is gevonden, is een samenwerking snel en gemakkelijk te realiseren. Je stemt de content af met de influencer en volgt de resultaten real-time binnen het dashboard.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
- Warc Effective 100 2024:... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing