Woedend vernieuwt merkcampagne Giant

Woedend vernieuwt merkcampagne Giant
  • Bureaus
  • 24 mrt 2019 @ 00:17
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • MerkenCommercialsCampagnes

Fietsenmerk Giant is na ruim veertig jaar internationale toonaangevend in racefietsen en mountainbikes, maar ook de e-bike komt steeds meer op. Na een pitch is Woedend Creative Agency gekozen om het merk de komende drie jaar een nieuwe richting te geven.

Het bureau startte met een aantal strategiesessies waarbij naar voren kwam dat de focus op e-bikes moet komen te liggen, zonder de (bij iedereen bekende) heritage in sport te verliezen. Dit vertaalt zich naar de themagedachte ‘Energie voor kampioenen’.

De tv-commercial laat winmomenten van bekende sportkampioenen zien, tegenover alledaagse kampioenen die op een e-bike hun eigen kleine winmoment beleven. Met de sportieve toon en stijl zet het merk zich af tegen andere e-bikemerken.

Strateeg Paul Woltering: 'We willen met deze campagne laten zien dat iedereen een kampioen kan zijn. Of je nu op een Giant racefiets of e-bike fietst.'

De campagne zal in de Benelux op tv en online worden ingezet. Thom Schotman, marketingmanager van Giant Benelux: 'We zijn erg blij met de nieuwe campagne, omdat deze het succes van onze sportfietsen logisch vertaalt naar de kwaliteit van onze e-bikes. ‘Energie voor kampioenen’ staat daarnaast voor een mooie mentaliteit waar we nog jaren mee vooruit kunnen.'

Credits

Opdrachtgever: Giant

Bureau: Woedend Creative Agency

Verantwoordelijk bij Giant: Thom Schotman

Strategie/concept: Woedend

Productie: Oxford House

Regie: Duco Coops

DOP: Wouter Verberkt

Sound: Soundsright

Grading: Storm



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken