Caramel Pictures ingelijfd door MediaMonks

Caramel Pictures ingelijfd door MediaMonks
  • Bureaus
  • 26 apr 2019 @ 10:22
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • VideoFoodCreatieStrategie

Het internationale filmproductiebedrijf Caramel Pictures, gespecialiseerd in food en drank, wordt ingelijfd door MediaMonks. Met de overname ('voor een niet bekendgemaakt bedrag') haalt MediaMonks meer dan 25 jaar aan high-end film- en fotografie-ervaring in huis, plus de eigen studio's.

Caramel is in 1977 opgericht door Will van der Vlugt en specialiseert zich in table-top film en fotografie. Het bedrijf werkt voor FMCG-klanten zoals Unilever, Nestlé, Danone en The Coca-Cola Company en produceert content voor merken als Heineken, KFC, KitKat, Lays, Magnum en Senseo.

'Merken en bureaus hebben een enorme behoefte aan snel en efficiënt geproduceerde content van de hoogste kwaliteit', zegt Victor Knaap, CEO van MediaMonks. 'Op platformen als Facebook, Google, Instagram en Amazon hebben merken maar een paar seconden om een merk te bouwen. Daarom wordt op hoge kwaliteit digitaal geproduceerde product shots in film en fotografie steeds belangrijker. Door de overname van Caramel; de studio’s, apparatuur (zoals camera’s en robots) en de ongelofelijk getalenteerde mensen kunnen wij dat nu leveren — vanuit Amsterdam voor de hele wereld.'

Will van der Vlugt, oprichter van Caramel Pictures: 'We zijn ruim 40 jaar geleden gestart met Caramel en zijn nooit gestopt met onszelf te ontwikkelen. Ik ben in de jaren 80 van fotografie naar film gegaan, naar een eigen studio in de jaren 90, en naar het werken met robotics begin 2000. Met Caramel hebben we iets neergezet dat tot de absolute top behoort, FMCG-merken komen vanuit de hele wereld naar ons toe. Kwaliteit heeft altijd voorop gestaan, of het nu ging over nieuwe investeringen, op maat gemaakte apparatuur of het aannemen van nieuwe regisseurs. Door ons aan te sluiten bij MediaMonks kunnen we een nieuwe stap maken en op een nog hoger niveau acteren.'



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken