Kokoro ontwikkelt introductiecampagne semmie.nl

Kokoro ontwikkelt introductiecampagne semmie.nl
  • Bureaus
  • 4 apr 2019 @ 11:10
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Campagnes

Semmie.nl is een onafhankelijk geautomatiseerd beleggingsplatform dat de wereld van het beleggen wil openbreken. Niet door het opnieuw uit te vinden, maar door het makkelijker, boeiender en leuker te maken.

Vanuit dit concept bedacht Kokoro voor Semmie.nl de pay-off: 'Beleggen voor niet-beleggers'. Het is een crossmediale introductiecampagne waarin oprichter en CEO Sem Jr. van Berkel. de 5 meest voorkomende vooroordelen rondom beleggen naar eigen zeggen op ludieke wijze ontkracht. De campagne is op alle touchpoints van het merk doorgevoerd en zal de komende tijd volop aanwezig zijn op Instagram, Facebook, YouTube en later ook op tv.

Conversie

De campagne is volgens Kokoro een slimme mix van performance (het binnenhalen van nieuwe klanten) en branding (het opbouwen van een sterk merk). ‘Vanaf het prille begin tot en met livegang van de campagne heeft een team van creatieven, merkstrategen, mediastrategen én het team van Semmie intensief samengewerkt. Alles is doorgerekend en de tientallen uitingen voor verschillende media zijn tot in het kleinste detail afgestemd op maximale conversie én de opbouw van een sterk merk. Deze samenwerking met Semmie reflecteert precies hoe wij merken het beste vooruit kunnen helpen in een tijd waarin de spelregels uit het verleden niet meer gelden voor de toekomst,’ zegt Merlijn van Vliet, oprichter Kokoro.

Verantwoordelijk bij Semmie.nl:

CEO: Sem Jr. van Berkel

CPO: Lodewijk Kalden

PR Manager: Coco Sueters

Marketing Manager: Myra Schaaf

Designer: Vincent Hielckert

Legal: Samreen Virani

Adviseur: Sem Sr. van Berkel

Verantwoordelijk bij Kokoro

Account: Karin van Dalen, Michelle Ter Laak

CSD: Merlijn van Vliet

Merkstrateeg: Caroline van Hoof

Creatie: Henk Oortwijn, Yvo de Lange, Rik Heijmen

Mediastrateeg: Marianne van Soomeren

Media performance specialist: Tom Baas

Filmproductie:

Producer: Maarten van Hemmen, Willemijn Wesselink

Regie & DOP: Michiel Mulder

1st AC: Nina da Costa

Licht: Marc Roodhart, Benno van der Velde

Art Director: Jeroen Echter

Setdresser: Marten Hoekstra

Decor: Maarten Knook

Grip: William Penning

Datamanager: Joep Bannenberg

Fotograaf: Stijn Ghijsen

Visagie: Gerda Koekoek

Figurant: Henk Berkelaar            

 



Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken