Richard de Jong in creatieve directie GUC

Richard de Jong in creatieve directie GUC
  • Bureaus
  • 1 apr 2019 @ 00:03
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • StrategieCreatiePersonalia

Richard de Jong maakt per 1 april de overstap van Wavemaker naar GUC Agency. Hij vormt daar samen met Maxim van Rijs de creatieve directie.

Met De Jong voegt GUC Agency een berg aan creatieve en digitale ervaring toe aan het bureau. Hij was ooit medeoprichter van Qi, een van de eerste en destijds meest gelauwerde digitale bureaus in Nederland. Daarna was hij creative director bij achtereenvolgens FHV/BBDO, Energize, Scheepens en recentelijk Wavemaker.

Richard de Jong maakt nu de overstap naar GUC Agency waar hij de creatieve directie zal vormen samen met Maxim van Rijs, die afgelopen november al overkwam van reclamebureau Alfred.

'GUC Agency timmert stevig aan de weg', zegt De Jong. 'Het gedachtegoed om vanuit één geïntegreerde strategie en big idea campagnes, social content en conversaties te ontwikkelen is iets waar mijn hart sneller van gaat kloppen. Ik sta te popelen om vanuit mijn digitaal DNA daar een substantiële bijdrage aan te leveren met als doel mensen in beweging te krijgen.'

Brian Hirman, managing partner GUC Agency: 'Maxim en Richard vullen elkaar perfect aan. Daar waar Maxim zijn achtergrond in copy vindt, is Richard een begenadigd art director. Daar waar Maxim zijn wortels liggen in voornamelijk thematische reclame, stroomt bij Richard digitaal bloed door de aderen. Beiden halen ze veel voldoening uit het begeleiden en verder ontwikkelen van creatief talent. En daar hebben we veel van rondlopen op de geïntegreerde (online en offline) creatieve vloer van GUC Agency.'

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken