Tele2 geeft online helden een podium
- Bureaus
- 8 jul 2019 @ 00:30
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - ContentStorytellingCampagnesActivatie
- 8 jul 2019 @ 00:30
- Jeroen Mirck
Onbeperkte data biedt oneindig veel mogelijkheden. In de digitale campagne ‘Online Helden’ geeft telecom-aanbieder Tele2 het podium aan vier echte online helden, die deze mogelijkheden volledig benutten. De digitale doorvertaling was in handen van Code d'Azur.
In drie online video’s leggen de online helden uit hoe zij zich hun passie via het internet hebben aangeleerd en zien we dat ze daar enorme successen mee boeken. Dit alles doordat er altijd en overal via de mobiele telefoon onbeperkt veel content te bekijken is. Met dank aan razendsnelle 4G en onbeperkte data.
Zo heeft een Nederlands dansduo zichzelf de Koreaanse dans Bokko via YouTube aangeleerd door de filmpjes frame voor frame door te nemen. Ze verkochten de Melkweg en Paradiso uit en vlogen de wereld over om shows te geven. Nagelstyliste Jessica lakt dankzij Instagram inmiddels de nagels van onder andere Doutzen Kroes en Gigi Hadid op internationale modeshows. Instagram leerde haar veel trucs én veel opdrachtgevers kennen. Street-artist Rosalie volgde tutorials op YouTube en wordt nu wereldwijd gevraagd haar werk aan te brengen.
Ongescripte verhalen
Margaret Kreuger, manager Brand & Communication bij Tele2: 'We vinden dat iedereen ongeremd data moet kunnen gebruiken. Voor de fun maar ook om er bijdehanter van te worden. In de samenwerking met Code d'Azur en Yung Film laten we de ongescripte levensechte helden van Nederland zien, die door oneindig te streamen, heroes zijn geworden in hun eigen vakgebied. Ik ben trots op deze mooie samenwerking waardoor we deze unieke dames en heren in de spotlights hebben kunnen zetten met hun prachtige verhalen.'
Tjeerd Buntsma, creatief bij Code d'Azur: 'Deze online helden laten zien dat je met eindeloos veel data waanzinnig veel kan doen. Je kunt jezelf alles aanleren. Door deze helden een podium te bieden, willen we graag de positieve effecten van het internet laten zien.'
De digitale doorvertaling van de Above The Line-campagne, eerder gerealiseerd door Indie, bestaat uit teasers en drie online videos.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing