Jopenbier werkt met NEEW aan herpositionering
- Bureaus
- 26 aug 2019 @ 15:11
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Strategie
- 26 aug 2019 @ 15:11
- Sjaak Hoogkamer
Het Haarlemse biermerk Jopen wil de grootste onafhankelijke bierbrouwer van Nederland worden. Naast het steeds verder verhogen van de brouwcapaciteit sinds de opening van een extra brouwerij in 2015 wordt er vanaf dit jaar ook vol ingezet op marketing.
Na de aanstelling eerder dit jaar van Madelon Altena-Bogers als Head of Marketing (voorheen onder andere Vrumona, Heineken en Cluse) gaat Jopen nu de samenwerking aan met creatief bureau NEEW. ‘Jopen bestaat al 25 jaar en we zijn de afgelopen jaren uitgegroeid tot één van de toonaangevende craft brouwers van Nederland. Met het steeds groter wordende aanbod van craft brouwerijen en de interesse van de ‘grote pilsmerken’ in speciaalbier, moeten we echter niet stil blijven staan,’ aldus Lydian Zoetman, mede-eigenaar en Commercieel Directeur van Jopen.
We moeten het merk Jopen nog sterker op de kaart zetten. Met NEEW hebben we een partner die creativiteit combineert met commercie.
Altena-Bogers voegt toe: ‘We moeten het merk Jopen nog sterker op de kaart zetten. Met NEEW hebben we een partner die creativiteit combineert met commercie. In eerste instantie zal het bureau ons helpen met de herpositionering van het merk, vervolgens zullen we het vernieuwde Jopen samen met NEEW in de markt gaan zetten. Hierbij hoort een nieuwe uitstraling, een aangepast portfolio, communicatie, evenementen, etc.’
Craft bier is een snelgroeiend segment binnen de biercategorie; het aantal craftbrouwers in Nederland is in de afgelopen 5 jaar verdubbeld. Toch is er nog veel te winnen denkt Ruben Beijer, medeoprichter van NEEW: ‘Ondanks de groei binnen het craft bier segment, is er een enorm grote groep pils drinkers die weliswaar geïnteresseerd is in craft bier, maar de weg naar het speciaal bier maar moeilijk weet te vinden. Gezien het aantal gewonnen prijzen loopt Jopen voorop op het gebied van smaak en kwaliteit. Als we deze kwaliteit op allerlei manieren, maar vanuit één merkgedachte bereikbaar kunnen maken voor deze doelgroep, dan is dat een enorme winst.’
NEEW en Jopen zijn inmiddels gestart met een strategisch merkpositioneringstraject. De eerste creatieve uitkomsten hiervan zullen naar verwachting richting het eind van het jaar zichtbaar worden voor het grote publiek.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing