Nierpatiënten zijn volhouders

Nierpatiënten zijn volhouders
  • Bureaus
  • 11 sep 2019 @ 10:10
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • CampagnesMaatschappij

De ernst van een nierziekte wordt volgens de Nierstichting onvoldoende gevoeld en herkend in de samenleving. Een nieuwe campagne genaamd 'Volhouden' moet de emotionele impact van de ziekte aan de buitenwereld overbrengen.

Met de campagne geeft de Nierstichting de aftrap voor zijn collecteweek die aanstaande zondag van start gaat. Ruim 60.000 vrijwilligers gaan van 15 tot en met 21 september in heel Nederland van deur tot deur. De opbrengst van de collecte moet bijdragen aan een betere kwaliteit van leven voor nierpatiënten.

Wendy van Wijk, corporate communication bij Nierstichting, laat weten: 'Weinig mensen weten hoe het is om een nierziekte te hebben en hoe dat je leven beperkt. Als er iets kenmerkend is aan nierpatiënten, is dat het volhouders zijn. Ze móeten ook wel. Jarenlang dialyseren en als er dan een donornier beschikbaar komt en de operatie plaatsvindt, is het nog maar afwachten of de nier niet wordt afgestoten.'

Hoofdpersoon in de campagne is Patrick van der Linde (38), vader van twee zoontjes. Vanaf zijn zeventiende is hij nierpatiënt. Hij is twee keer getransplanteerd, maar beide donornieren stootten af. Nu dialyseert hij drie keer per week, vier uur per dag in het ziekenhuis. Het moet, als hij een week niet dialyseert, overleeft hij het niet.

Het idee voor de campagne komt van de hand van reclamebureau N=5. Productiemaatschappij De Haaien tekende voor de visuele vertaling van het concept, de regie en productie van de video.

De campagne loopt tot 21 september en wordt op TV, radio en digitale media ingezet in samenwerking met Wavemaker, Energize en een partnership met 100%NL.



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken