Nierpatiënten zijn volhouders
- Bureaus
- 11 sep 2019 @ 10:10
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - CampagnesMaatschappij
- 11 sep 2019 @ 10:10
- Lucas Boon
De ernst van een nierziekte wordt volgens de Nierstichting onvoldoende gevoeld en herkend in de samenleving. Een nieuwe campagne genaamd 'Volhouden' moet de emotionele impact van de ziekte aan de buitenwereld overbrengen.
Met de campagne geeft de Nierstichting de aftrap voor zijn collecteweek die aanstaande zondag van start gaat. Ruim 60.000 vrijwilligers gaan van 15 tot en met 21 september in heel Nederland van deur tot deur. De opbrengst van de collecte moet bijdragen aan een betere kwaliteit van leven voor nierpatiënten.
Wendy van Wijk, corporate communication bij Nierstichting, laat weten: 'Weinig mensen weten hoe het is om een nierziekte te hebben en hoe dat je leven beperkt. Als er iets kenmerkend is aan nierpatiënten, is dat het volhouders zijn. Ze móeten ook wel. Jarenlang dialyseren en als er dan een donornier beschikbaar komt en de operatie plaatsvindt, is het nog maar afwachten of de nier niet wordt afgestoten.'
Hoofdpersoon in de campagne is Patrick van der Linde (38), vader van twee zoontjes. Vanaf zijn zeventiende is hij nierpatiënt. Hij is twee keer getransplanteerd, maar beide donornieren stootten af. Nu dialyseert hij drie keer per week, vier uur per dag in het ziekenhuis. Het moet, als hij een week niet dialyseert, overleeft hij het niet.
Het idee voor de campagne komt van de hand van reclamebureau N=5. Productiemaatschappij De Haaien tekende voor de visuele vertaling van het concept, de regie en productie van de video.
De campagne loopt tot 21 september en wordt op TV, radio en digitale media ingezet in samenwerking met Wavemaker, Energize en een partnership met 100%NL.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan handen...
Laatste Nieuws
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing