Albert Heijn: Ilse serveert de lekkerste herfstgerechten
- Bureaus
- 15 okt 2019 @ 13:01
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - CommercialsCampagnes
- 15 okt 2019 @ 13:01
- Lucas Boon
Albert Heijn komt in samenwerking met TBWA\Neboko met een vervolg op de veelbesproken tv-commercial met supermarktmanager Ilse in de hoofdrol. Ditmaal met de pay-off: de lekkerste herfstgerechten, maar dan makkelijk. We vroegen woordvoerder Ronald van der Aart om een reactie.
Supermarktmanager Ilse (echte naam Randy Fokke) speelt in de nieuwe commercial wederom de hoofdrol, die ditmaal thuis bij haar gezin afspeelt. De herfstige verspaketten van de supermarkt staan hierbij centraal. In een persverklaring: 'Met meer dan 20 verspaketten vind je bij Albert Heijn altijd een gerecht dat bij jou past. Nieuw deze herfst: heerlijke Italiaanse pompoenrisotto, die je met trots op tafel kunt zetten. Zo heb je altijd een bijzondere maaltijd paraat, met lekkere ingrediënten en veel groente.’
Kritiek
De vorige tv-commercial van Albert Heijn waarin Nederland voor het eerst kennismaakte met Ilse, nog maar drie weken oud, deed direct het nodige stof opwaaien. Onze columnist Dick van der Lecq sprak van wittemannenschaamte.
Ronald van der Aart, woordvoerder van Albert Heijn, geeft desgevraagd een reactie op de kritiek: 'Het hoort er een beetje bij. We realiseren ons dat we het niet iedereen naar de zin kunnen maken. Met supermarktmanager Van Dalen (Harry Piekema, red.) hebben we 153 commercials gedaan, denk je dat Nederland hem vanaf dag één al omarmde? Nee, zoiets heeft tijd nodig. Dat komt met Ilse echt wel goed.'
Over de campagne zegt Van der Aart: 'In de eerste tv-commercial stond de kennismaking met Ilse echt centraal, een introductie. Nu weet Nederland wie zij is, dus kunnen we meer doorpakken op haar karakter en dat van haar gezin. We brengen in de nieuwe tv-commercial echt de productcategorie onder de aandacht, in de toekomst zullen we meer verhalen gaan uitspinnen. Zodat de kijker steeds meer vertrouwd raakt met Ilse en haar gezin.'
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan handen...
Laatste Nieuws
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing