Gamma: iedereen kan klussen
- Bureaus
- 7 okt 2019 @ 11:10
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Campagnes
- 7 okt 2019 @ 11:10
- Lucas Boon
De eerste Gamma-campagne van de hand van JWT Amsterdam is een feit. Het reclamebureau ontwikkelde een nieuwe merkpositionering voor de bouwmarkt die vandaag live gaat. De slogan 'Ik kan het' moet Nederlanders motiveren om aan de slag te gaan in hun eigen huis.
Laurens Miedema, manager marketing & communicatie, licht het idee toe: 'Met onze naamsbekendheid zit het wel goed. Heel Nederland koopt bij ons. Wat mist, is emotionele waardering. Terwijl Gamma juist een belangrijke rol speelt bij misschien wel de meest emotionele plek in je leven: je huis. Wij willen ervoor zorgen dat iedereen in Nederland z'n huis helemaal van nu kan maken, of je nou handig bent of niet. En het is nog leuk om te doen ook.'
Bas Korsten, creative partner van J. Walter Thompson, vult aan: 'Hoe we leven en wonen is de afgelopen jaren razendsnel veranderd. We koken minder, laten meer bezorgen, willen de deur opendoen met onze telefoon. We wonen vaker alleen of juist met een samengesteld gezin, we willen oud worden in ons eigen huis. De campagne moet inspireren om aan de slag te gaan. Een belangrijke rol hierin is weggelegd voor Jasper van Veen: geen alwetende voice-over die je wel even gaat vertellen hoe je het moet doen, maar een stem die naast je staat, meedenkt en je vooral overtuigt van jezelf. Ik kan het.'
De nieuwe campagne met als thema ‘verduurzaming’ is vanaf vandaag te zien in abri's, op tv, pre-rolls, bumpers, social posts, banners, radio en billboard specials in de regio Amsterdam.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing