KLM viert verjaardagsfeestje met nieuwe merkfilm
- Bureaus
- 7 okt 2019 @ 14:55
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - CampagnesCommercials
- 7 okt 2019 @ 14:55
- Lucas Boon
Luchtvaartmaatschappij KLM is vandaag precies 100 jaar oud geworden. Om dat te vieren lanceert 'de koninklijke' in samenwerking met DDB Unlimited een nieuwe tv-commercial.
KLM werd opgericht in 1919 en is de eerste commerciële luchtvaartmaatschappij die nog steeds onder zijn oorspronkelijke naam vliegt. De maatschappij viert zijn verjaardag met een korte sfeervolle film (anderhalve minuut) waarin wordt teruggekeken op de geschiedenis van het bedrijf en de vooruitgang die in de afgelopen decennia is geboekt. De eerste vlucht van KLM vond plaats op 17 mei 1920.
De film vertelt het verhaal van drie generaties uit dezelfde familie die bij de luchtvaartmaatschappij hebben gewerkt, van de beginjaren tot heden. De eerste twee vrouwen, moeder en dochter, raken geïnspireerd om te vliegen en worden beiden stewardess, opgevolgd door kleindochter van de eerste generatie, die de cockpit instapt en opstijgt als de piloot van KLM's meest recente vliegtuig, de Boeing 787-10 Dreamliner. De film neemt de kijker mee door KLM’s evolutie vanaf 1919 tot heden, inclusief beelden van klassieke vliegtuigen zoals de Fokker FII uit 1934, de Douglas DC-4 uit 1949, de Boeing 747 uit 1975 en eindigt met de gloednieuwe Boeing 787-10 Dreamliner. Allemaal tot leven gebracht met de originele uniforms, rekwisieten en andere details uit die periode.
Boet Kreiken, executive vice president customer experience bij KLM, laat weten: 'Onze 100ste verjaardag is een mooi moment om te kijken naar waar wij écht voor staan. Wij geloven in mensen samenbrengen. Het zorgen voor onze passagiers. Daarnaast staan wij ook voor vooruitgang, in luchtvaart, natuurlijk, maar ook in de bredere zin. En we vergeten nooit de magie van vliegen. Het gevoel dat wij doorgeven op vele generaties klanten, fans en werknemers.'
De commercial is vanaf vanavond te zien op Nederlandse televisie en wordt verder uitgerold via online uitingen en in bioscopen. De muziek in de commercial is geproduceerd door MassiveMusic in samenwerking met Joep Beving.
De komende twee weken staan voor KLM met verschillende evenementen volledig in het teken van het honderdjarig bestaan.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing