Speelgoedmerk Nerf zet gamespel centraal in merkcampagne

Speelgoedmerk Nerf zet gamespel centraal in merkcampagne
  • Bureaus
  • 17 okt 2019 @ 11:58
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Campagnes

Het speelgoedmerk Nerf (Hasbro) rolt samen met Dept en Fantube zijn nieuwste Nederlandse merkcampagne uit. Hiermee willen ze jongeren aansporen om hun virtuele gaming gear vaker in te ruilen voor een game in de echte wereld.

Om deze gamers te bereiken, zet het merk – bekend van de felgekleurde blasters – Nederlands bekendste game-influencers in.

Influencers spelen hoofdrol in merkcampagne speelgoed Nerf

De campagne startte met een GIF-shoot waarbij de influencers hun eigen GIF-stickers ontwikkelden. Ook kregen zij hun persoonlijke Nerf merchandise mee. Elke influencer deelde een kick-off video waarin ze hun volgers de kans gaven om een plekje te bemachtigen in de real-life Battle Royale, een populaire gamemodus waarin vele spelers het tegen elkaar opnemen tot er één iemand overblijft. Tijdens deze openluchteditie kwamen zowel de felgekleurde blasters als specifieke elementen uit populaire online games terug.

‘We wilden echt in de wereld van onze doelgroep stappen op een manier die past bij ons merk,’ zegt Yahn Boschma, senior brand manager Nerf van Hasbro. ‘We zijn daarom ontzettend trots op het eindresultaat, dat in samenwerking met Dept, OMD en Fantube tot stand is gekomen.’

‘Het was een uitdaging om een pakkende campagne te creëren voor een doelgroep die al veel content consumeert,’ aldus Simon van Gorkum, senior creative bij Dept. ‘Aangezien game influencers, zoals Royalistiq (bekend van de live Fortnite-shows), de actiehelden van online jongeren zijn, hebben we gekeken welke rol zij hierin konden spelen. Het resultaat is succesvolle content die aansluit op wat en wie jongeren graag willen zien. Van GIF’jes tot een tvc, en van unboxing tot social video’s; allemaal met hun favoriete helden in de hoofdrol.’

Credits:

Klant: Hasbro

Verantwoordelijken bij klant: Yahn Boschma, Tim Maas

Bureau: Dept

Strategie & Creatie: Simon van Gorkum, Michael Maaskamp, Bruce de Kok

Productie Dept: Felice van Zuilen, Rosa Stamato

Account: Daan Hülsmann

Productiemaatschappij: Yung Film

Regie: Jonas Beck

Influencers: Roy Beszelsen (Royalistiq), Don de Jong, Quin van der Zeeuw, Dante Grootendorst (ClonnyGames)

Influencer agency: Fantube

Muziek: Wouter Hardy

Voice-over: Adje

VFX: Stolen Goods

Grading: Erik van den Heuvel @ De Grot



Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken