OMD wint mediapitch Dr. Oetker
- Bureaus
- 15 nov 2019 @ 08:30
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Pitches
- 15 nov 2019 @ 08:30
- Sjaak Hoogkamer
Per 1 januari 2020 gaat OMD alle online en offline campagnes van Dr. Oetker en Koopmans in Nederland verzorgen. OMD won de pitch waaraan verschillende bureaunetwerken deelnamen. De pitch werd begeleid door Accenture.
Dr. Oetker is een van de grootste internationaal actieve Duitse familiebedrijven die voornamelijk bekendheid geniet vanwege haar brede assortiment. Van pizza's tot bakproducten zoals browniemixen en kant-en-klare toetjes. OMD zal een geïntegreerde aanpak van strategie, insights, planning en inkoop voor alle online én offline campagnes voor haar rekening gaan nemen.
OMD wint account Dr. Oetker en gaat alle offline en online campagnes verzorgen
Joost van den Berg, marketingmanager Dr. Oetker Nederland: ‘In de pitch heeft OMD laten zien om echt vanuit de consument te denken. O.a. door middel van de need states audience methodiek wordt er een sterke strategische basis gelegd om tot de juiste media-inzet te komen om onze doelen te bereiken. Door deze sterke strategische benadering hebben we alle vertrouwen in een succesvolle samenwerking met OMD.’
‘De belangrijkste uitdaging van Dr. Oetker was hoe we de business zouden laten groeien zonder risico van kannibalisatie. Daarom hebben we onze doelgroep technieken gekoppeld aan hun merkportfolio strategie, waardoor we op een gestructureerde, meetbare manier waarde toevoegen en tegelijkertijd de ROI kunnen optimaliseren,’ aldus Irene de Vos, director of strategy OMD.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan handen...
Laatste Nieuws
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing