Danio: millennial wil tompouce en speculaas

Danio: millennial wil tompouce en speculaas
  • Bureaus
  • 20 jan 2020 @ 15:53
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • ContentCampagnesSocial mediaFood

In een nieuwe campagne zet kwarkmerk Danio (onderdeel van foodbedrijf Danone) zijn twee ‘limited editions’ in de schijnwerpers: tompouce en speculaas. Dit is het resultaat van de eerdere 'Vote for your flavour'-campagne die eind vorig jaar op Instagram liep.

Hierin vroeg Danio zijn volgers welke typische Hollandse smaken in de winkel zouden moeten liggen. Ruim 500.000 Nederlanders gaven hun stem. Beide campagnes zijn ontwikkeld in samenwerking met reclamebureau Fitzroy.

Marieke van Balen, marketingdirecteur van Danone, zegt: 'We hebben Fitzroy gevraagd om het merk meer van nu te maken, zodat we meer aansluiting krijgen bij de millennials. De eerste campagne via Instagram was een ongekend succes. Dit is de tweede stap en ik moet eerlijk zeggen: dit smaakt naar meer.'

Bekijk hier de tompouce-commercial en hieronder die van speculaas:



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken