Danio: millennial wil tompouce en speculaas
- Bureaus
- 20 jan 2020 @ 15:53
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - ContentCampagnesSocial mediaFood
- 20 jan 2020 @ 15:53
- Lucas Boon
In een nieuwe campagne zet kwarkmerk Danio (onderdeel van foodbedrijf Danone) zijn twee ‘limited editions’ in de schijnwerpers: tompouce en speculaas. Dit is het resultaat van de eerdere 'Vote for your flavour'-campagne die eind vorig jaar op Instagram liep.
Hierin vroeg Danio zijn volgers welke typische Hollandse smaken in de winkel zouden moeten liggen. Ruim 500.000 Nederlanders gaven hun stem. Beide campagnes zijn ontwikkeld in samenwerking met reclamebureau Fitzroy.
Marieke van Balen, marketingdirecteur van Danone, zegt: 'We hebben Fitzroy gevraagd om het merk meer van nu te maken, zodat we meer aansluiting krijgen bij de millennials. De eerste campagne via Instagram was een ongekend succes. Dit is de tweede stap en ik moet eerlijk zeggen: dit smaakt naar meer.'
Bekijk hier de tompouce-commercial en hieronder die van speculaas:
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing