Engie maakt milieuprestaties Nederlander inzichtelijk
- Bureaus
- 11 feb 2020 @ 10:34
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - CommunicatieCampagnesZakelijk
- 11 feb 2020 @ 10:34
- Lucas Boon
Energieleverancier Engie lanceert in samenwerking met Fama Volat een landelijke campagne waarmee het Nederlanders uitdaagt om in hun dagelijkse leven andere, meer duurzame keuzes te maken.
Hoewel de helft van de Nederlanders vindt dat de discussie over de CO2-uitstoot, stikstof en duurzamer leven is doorgeschoten, is een grote meerderheid wel degelijk bereid een bijdrage te leveren tegen de opwarming van de aarde, aldus Engie. In deze nieuwe campagne daagt de energieleverancier Nederlanders daarom uit om een persoonlijk klimaatakkoord met zichzelf af te sluiten.
Gerwin Sieder, directeur van Engie Nederland Retail, zegt: 'Wij denken dat het Klimaatverdrag van Parijs en de klimaatdoelstellingen van de Nederlandse overheid nog te ver van de mensen afstaan. Met Mijn Klimaatakkoord proberen we hen bewust te maken van de effecten van hun gedrag, maar ook concreet te helpen bij het verkleinen van hun CO2-voetafdruk. Niet door met het vingertje te wijzen, maar door juist op een positieve manier te laten zien hoe we samen met kleine veranderingen grote impact kunnen maken.'
Niek Maas, strategy director bij Fama Volat, voegt toe: 'Het gedrag van mensen verander je niet door te vertellen wat ze moeten doen. Juist door mensen na te laten denken over hun huidige gedrag en ze andere keuzes voor te leggen, dagen we uit om andere keuzes te maken.'
Op mijnklimaatakkoord.nl kunnen bezoekers snel inzichtelijk maken en kwantificeren in welke mate ze kunnen bijdragen aan klimaatdoelstellingen. Op basis van een vragenlijst over de thema's wonen, mobiliteit, voeding en lifestyle wordt een berekening gemaakt van iemands CO2-uitstoot.
De campagne wordt uitgerold in video, social media, display advertising, e-mailings, online en print.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing