Hornbach: breng leven in je tuin

Hornbach: breng leven in je tuin
  • Bureaus
  • 4 mrt 2020 @ 12:27
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Campagnes

In een nieuwe voorjaarscampagne, ontwikkeld door reclamebureau Heimat, brengt bouwmarktketen Hornbach ongegeneerd seksende slakken, duizendpoten en libellen in beeld. Doel is om meer bewustzijn rondom biodiversiteit te creëren.

Maarten Post, marketing manager bij Hornbach, zegt: 'We brengen in beeld waar het allemaal om draait: voortplanting. We roepen dus massaal op om tuinen te creëren waarin ook insecten zich vermaken.'

Volgens Hornbach is het slecht gesteld met de biodiversiteit in Nederland. Post: 'Door meer bloemen en planten te poten en milieuvriendelijke tuinproducten te gebruiken, kunnen we met elkaar de biodiversiteit vergroten. Op die manier breng je letterlijk meer leven in je tuin. Onze projectbouwmarkten beschikken over volwaardige tuincentra. Daar vindt de bezoeker alles om zijn of haar tuin te transformeren tot een klimaatbestendig insectenparadijs.'

De campagne bestaat uit een tv- en radiocommercial, online video, social media, out of home en bioscoopreclame. De campagne wordt verder instore doorvertaald met activiteiten als een 'XL-insectenmemoryspel'.



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken