Ik lees thuis
- Bureaus
- 18 mrt 2020 @ 10:15
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - CommunicatieCampagnes
- 18 mrt 2020 @ 10:15
- Lucas Boon
Juist nu zoveel mensen thuiszitten vanwege het coronavirus, heeft men meer tijd om boeken te lezen. Door middel van een 'leesbevorderende campagne' wil de Stichting Collectieve Propaganda van het Nederlandse Boek (CPNB) alle Nederlanders het belang daarvan in laten zien.
De campagne rondom het 'thuislezen' roept mensen op naar de (online) boekhandel te gaan of gebruik te maken van de diensten van onlinebibliotheek.nl. Er worden twee korte oproepen verspreid via posters in abri's (JCDecaux), social media, advertenties in dagbladen en landelijke radiospotjes. De campagne, ontwikkeld in samenwerking met Brain Creatives, gaat gepaard met de hashtag #ikleesthuis, door schrijfster en Kinderboekenambassadeur Manon Sikkel in het leven geroepen.
Eveline Aendekerk, directeur Stichting CPNB, zegt: 'Boeken maken het verschil in de ontwikkeling van mensen en dat is nu niet anders. Zeker voor kinderen en jongeren die tijdens deze coronacrisis niet naar school kunnen, is en blijft het lezen van boeken belangrijk. Maar boeken kunnen ook voor een beetje troost, ontspanning en ontsnapping zorgen. Laten we juist nu met z'n allen de boekwinkel en bibliotheek steunen en boeken blijven kopen en lenen.'
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing