Roderick Cremers (Fresh Bridge): 'Niet ieder merk durft te veranderen'

Roderick Cremers (Fresh Bridge): 'Niet ieder merk durft te veranderen'
  • Bureaus
  • 5 jun 2020 @ 12:28
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • ContentStrategie

Roderick Cremers, eigenaar van contentmarketingbureau Fresh Bridge in Den Haag, over huidige en nieuwe opdrachtgevers, de toekomst van het vak en de verschuiving naar digital marketing.

Corona heeft ons nu bijna 3 maanden in zijn greep. Hoe staat het ervoor met Fresh Bridge?

We staan er relatief goed voor. Omzet-technisch hebben we een kleine terugval. We komen alleen niet in aanmerking voor de NOW; iets waar we hard voor hebben gewerkt en trots op zijn. Verder hebben we een mix aan klanten die alles on hold hebben gezet, aanpassingen wilden of juist meer aan marketing wilden doen, met daarnaast een aantal nieuwe klanten. Die mix zorgt ervoor dat we redelijk gezond blijven. Wel hebben die aanpassingen impact gehad op hoeveel we werken; we maken in deze periode meer uren dan vóór corona. Tegelijkertijd hebben sommige collega's weer minder werk gehad, omdat bijvoorbeeld strategieën aangepast werden. Het zijn dus echt golven waar we in zitten. Qua personeel kijken we nu scherp naar hoe iedereen werkt en welke competenties nodig zijn, omdat de focus van de klant nu anders is. Al met al grijpen we de crisis aan om onszelf aan te scherpen.

Wat staat er voor Fresh Bridge de komende zomer op de planning?

Campagnes die on hold stonden worden weer geactiveerd. Tegelijkertijd starten er nu twee nieuwe klanten bij ons en zijn we bezig met een pitch.

Wat is in algemene zin de invloed van corona op het (content)marketingvak?

Ik zie een sterkere verschuiving naar digital. Het wordt duidelijk welke klanten op dit vlak achterlopen en waar de gaten liggen. En opdrachtgevers willen meer doen met hun purpose, alleen de executie stokt soms nog. Maar niet alle klanten hebben de durf om iets anders te doen; functioneel blijven is vaak veiliger.

Waar staat het vak aan het eind van dit jaar?

Dan is een nog sterkere verschuiving naar digitaal en tegelijk meer geïntegreerde campagnes zichtbaar. En meer purpose bij merken die echt durven. Daarnaast hoop ik zelf op meer samenwerkingen tussen bureaus die elkaar versterken, in plaats van dat ze elkaar de tent uitvechten.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken