War Child en Vandejong bundelen krachten
- Bureaus
- 24 jul 2020 @ 11:28
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Maatschappij
- 24 jul 2020 @ 11:28
- Lucas Boon
Creatief bureau Vandejong ondersteunt War Child in het innoveren en opschalen van zijn humanitaire aanpak. Doel van de samenwerking is kennisdeling en om kinderen in conflictgebieden meer bescherming te bieden.
In de samenwerking ontwikkelt War Child een verzameling op elkaar afgestemde methodes om kinderen te helpen die leven met de gevolgen van oorlog. Deze methodes worden wetenschappelijk getest in conflictgebieden, waardoor War Child bewijs kan verzamelen dat ze effectief zijn. Vandejong helpt twee onderzoekers van War Child bij de ontwikkeling van methodes om kinderen betere bescherming te bieden en discriminatie tegen te gaan.
Een logische stap volgens Cyril van Sterkenburg, directeur van Vandejong. 'We hebben het altijd interessant gevonden om creativiteit en wetenschap op elkaar aan te laten sluiten. War Child is bovendien een prachtige organisatie om mee samen te werken: een voortrekker die innovatie echt serieus neemt. Voor dit project kijken we eerst hoe we de vraagstukken binnen de interventies kunnen oplossen met design thinking en design sprint, vervolgens ontwikkelen we een methode voor een nieuwe manier van werken, die we vastleggen in een roadmap. Zo kan ook de rest van de wereld deze weg van innovatie volgen.'
Bart Rijs, director of communications and advocacy bij War Child, vult aan: 'Wij willen dat veel meer kinderen snel meer steun krijgen. Niet door zelfs alsmaar groter te worden, maar door onze wetenschappelijk geteste aanpak ter beschikking te stellen aan anderen. Dat stelt hoge eisen aan de manier van communicatie. Geen dikke handboeken, maar informatie waar gebruikers iets mee kunnen.'
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing