Andy van der Meijde is Koning Toto

Andy van der Meijde is Koning Toto
  • Bureaus
  • 5 aug 2020 @ 14:18
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Campagnes

De Nederlandse Loterij presenteert zijn nieuwe Koning Toto: ex-profvoetballer Andy van der Meijde. De begeleidende campagne, ontwikkeld door TBWA\Neboko, gaat vandaag van start.

Van der Meijde volgt de troon op van (in willekeurige volgorde) Sjaak Swart, Donnie, Royston Drenthe en Jan Boskamp. De awareness-campagne, een één-tweetje tussen de voetbal- en hiphopcultuur, wordt uitgerold op social media, tv, online, radio en instore. Daarnaast heeft Van der Meijde voor de gelegenheid een track opgenomen, te beluisteren via Spotify. De al langer lopende en meermaals bekroonde activatie is wederom bedoeld om het Toto-kansspel onder de aandacht te brengen.

Ex-profvoetballer Andy van der Meijde speelde in het verleden voor onder meer Ajax, Everton en het Nederlands Elftal en is de laatste jaren voornamelijk bekend als influencer, onder meer in zijn goed bekeken YouTube-serie 'Bij Andy in de auto'.

Darre van Dijk, chief commercial officer TBWA\Neboko, zegt: 'Het Koning Toto-concept staat voor brag and boast, plus een mix van urban met een vleugje humor. En dat Andy vele talenten heeft, blijkt maar weer. Hij is vanaf nu dus ook badass rapper.'

Arno de Jong, chief marketing officer Nederlandse Loterij, vult aan: 'Iedereen heeft uitgekeken naar de terugkeer van het voetbal. Eindelijk kan onze nieuwe Koning Toto nu ook zijn debuut maken.'

De muziek in de commercial is geproduceerd door Darius Dante (aka Darre van Dijk), Brownie Dutch en Hari Loco.



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken