Achtung ontwikkelt global campagne Adobe met Keith Haring in hoofdrol

Achtung ontwikkelt global campagne Adobe met Keith Haring in hoofdrol
  • Bureaus
  • 10 sep 2020 @ 10:12
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Campagnes

De nieuwe campagne en tool voor Adobe Photoshop, Illustrator en Fresco, zijn geïnspireerd op het werk van Keith Haring en ontwikkeld door Achtung in samenwerking met The Keith Haring Studio.

Keith Harings’ tools zijn vanaf 8 september gedigitaliseerd beschikbaar gemaakt door Adobe in Photoshop, Illustrator en Fresco. De tools zijn gebaseerd op zijn favoriete marker, krijt en graffitiverf. Achtung ontwikkelde de campagne in lijn met Adobe’s wereldwijde merkthema Creativity For All. Voor de campagne werkte Adobe samen met een groot aantal bekende artiesten, zoals Shepard Fairey en Kate Moross, maar nodigen zij ook alle creatieven uit om Keith’s penselen in handen te nemen. Adobe’s Global ECD Dan Cowles: ‘De kracht van deze campagne is dat iedereen de kans krijgt zijn stem te laten horen.’

Lockdown

Achtung zou de campagne vanuit New York aansturen, maar door de lockdown heeft het team volledig op afstand samengewerkt met de verschillende internationale kunstenaars. Executive creative director Achtung Kika Douglas: ‘We bewonderen Keith’s werk en kijken enorm uit naar de resultaten die geïnspireerd zijn door deze campagne”.

Bekijk hier de film en de making of.

CREDITS
Opdrachtgever: Adobe Inc.
Concept: Achtung Amsterdam
Geproduceerd door: Bakehouse Production Moscow en Antfood Audio Studio
Geautoriseerd door Keith Haring Studio (Artestar NYC)
Shepard Fairey - Guest Artist
Kate Moross - Guest Artist
Nikita Kibirev - Guest Artist
Zhenya Artemyev - Guest Artist
Katya Oktyabr - Guest Artist
Yana Bolotenkova  - Guest Artist
Oleg Guta - Guest Artist
Ilya Kutoboy - Guest Artist
Sergey Kolesov - Guest Artist

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken