Brand viert het Limburgse leven

Brand viert het Limburgse leven
  • Bureaus
  • 7 sep 2020 @ 09:43
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Campagnes

Brand Bier laat in de nieuwe campagne 'Op 't goeie leven' naar eigen zeggen zien wat er echt toe doet. De kleine oprechte momenten die het leven zo mooi maken, samen met vrienden, familie, de buren.

Brand ging voor de opnames van de commercial naar het zuiden, in de buurt van de brouwerij met uitzicht op het glooiende Limburgse Heuvellandschap is te zien hoe een vriendengroep met Brand bier een nazomerse avond met elkaar beleeft. De nieuwe commercial is vanaf vandaag op televisie te zien. De campagne is ontwikkeld door Creative Agency Indie.

Wat steeds terug kwam in deze gesprekken is dat juist de kleine oprechte momenten met vrienden, familie en buren het leven zo mooi en groots maken

Noor Wildenborg, Brand Manager Brand Bier: ‘Om tot de nieuwe campagne te komen gingen we met een aantal collega's van Brand en Indie in gesprek met bierliefhebbers uit het hele land. We begonnen met de vraag wat voor mensen écht belangrijk is in het leven en welk gevoel zij bij ons merk hebben. Dat was een mooie en bijzondere ervaring. Wat steeds terug kwam in deze gesprekken is dat juist de kleine oprechte momenten met vrienden, familie en buren het leven zo mooi en groots maken. Het laatste beetje zon van de avond of juist de regen die ons niets kan schelen. Een goed gesprek met je broer die toevallig achterom loopt of een lekker glas bier bij de vuurkorf. Al snel zagen we daarin de connectie met Brand. Ongedwongen kwaliteit is precies waar het leven in het zuiden van het land én ons bier voor staat – 't goeie leven zit in iedere slok.’

In de film is een vriendengroep te zien en proost meesterbrouwer Rob Habets met hen mee op 't  goeie leven. Rob Habets: ‘Met de nieuwe campagne eren we de kern van Brand, die ik als geen ander ken. Die ligt in Limburg waar we al sinds jaar en dag met passie en liefde onze bieren brouwen in Wijlre. Dat deze film is gemaakt op steenworp afstand van de brouwerij maakt het extra bijzonder. Ik fiets hier regelmatig langs en wandel graag in deze omgeving.’

'Op 't Goeie Leven'

Voor de nieuwe campagne werd een lied geschreven door Brand in samenwerking met Indie. De tekst van het nummer 'Op 't goeie leven' is voortgekomen uit de gesprekken die Brand had met bierliefhebbers uit heel Nederland. Frans Pollux zingt het lied op de compositie van 'Can't go wrong' van Philip Philips. Pollux: ‘Toen ik werd benaderd door Brand om het lied te vertolken voor hun nieuwe campagne hoefde ik niet lang na te denken. Als Limburger voel ik me verbonden aan wat onze regio voortbrengt; Brand voelt als 'iets van ôs'.’

 

 

 

 

 

              

              

              

              

              

 

 

 

 

 



Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken