Donorregister: wat vult Nederland in?
- Bureaus
- 29 sep 2020 @ 10:44
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Campagnes
- 29 sep 2020 @ 10:44
- Lucas Boon
Bij het invullen van het nieuwe donorregister, dat op 1 juli is ingegaan, bestaan er meer keuzes dan alleen 'ja' of 'nee'. De nieuwe campagne van de Rijksoverheid moet Nederlanders hiervan bewust maken.
De campagne is ontwikkeld door D&B, Open Now en TBWA\Neboko, samen DOT. Hazazah tekende voor de productie en Initiative is verantwoordelijk mediabureau. Doel van de campagne is om meer Nederlanders te motiveren het nieuwe donorregister in te vullen. Afgelopen augustus lanceerde de Rijksoverheid ook al een donorcampagne.
De tv-commercial opent met de vraag: wat vult Nederland in op donorregister.nl? Vervolgens zien we verschillende vrienden en familie die elkaar hun persoonlijke keuze vertellen. De uiteenlopende reacties maken duidelijk dat er vier keuzes zijn: ja, nee, mijn partner beslist en ik wijs iemand aan die na mijn overlijden de keuze maakt.
Suzanne Koning, campagnemanager bij het ministerie van Algemene Zaken, zegt: 'Met deze campagne willen we vooral de nadruk leggen op de vier keuzes in het donorregister, dus ook de mogelijkheid om de beslissing over te laten aan bijvoorbeeld je partner. Het maakt niet uit wat je keuze is, als je 'm maar invult. Iedereen die geen keuze maakt, komt in het nieuwe Donorregister met 'geen bezwaar tegen orgaandonatie' te staan.'
De campagne wordt uitgerold op televisie, radio, online, digital out of home, print en in het openbaar vervoer. Bekijk de commercial hieronder:
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan handen...
Laatste Nieuws
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing