Hermitage lanceert Grand Art Game

Hermitage lanceert Grand Art Game
  • Bureaus
  • 11 sep 2020 @ 11:18
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Apps

Hermitage Amsterdam lanceert deze week de Grand Art Game voor jongeren tussen 15 en 24 jaar. Een online game waarin spelers worden uitgedaagd om de indrukwekkendste kunstcollectie te verzamelen. Conceptbureau Total Design tekende voor de ontwikkeling van de game.

Jongeren kruipen in de game in de huid van geduchte kunstverzamelaars: de tsaren en tsarina’s van het Russische hof. Eenmaal een keizerlijke avatar gekozen, start het spel met een reeks quizzen waarin de kunstkennis van de jonge spelers op de proef wordt gesteld. Geschikt voor beginners én gevorderden. De prijs voor een succesvol voltooide quiz is een topstuk naar keuze voor je eigen online kunstverzameling en toegang tot het volgende level. De quizvragen gaan uitsluitend over objecten uit de wereldberoemde kunstcollectie van de Hermitage St.-Petersburg. Het gameconcept is gebaseerd op de educatieve programma’s van de Hermitage Amsterdam.

Een belangrijk doel van project Museum 15/24 is musea aantrekkelijker maken voor jongeren met innovatieve middelen

De Grand Art Game is ontwikkeld in het kader van het project Museum 15/24, een samenwerking tussen de Hermitage Amsterdam, het Museum van de Geest en de Petersburgse Hermitage Museum XXI Century Foundation. Een belangrijk doel van dit project is musea aantrekkelijker maken voor jongeren met innovatieve middelen. In dat kader heeft de Hermitage Amsterdam, in nauwe samenwerking met conceptbureau Total Design, de Grand Art Game ontwikkeld. De game is nu gratis online te spelen via grandartgame.com.

Museum 15/24: internationale musea vernieuwen samen het kunstonderwijs

Museum 15/24 is een samenwerkingsproject met het Staatsmuseum de Hermitage in St.-Petersburg. Naast het doel musea aantrekkelijker maken voor jongeren in Nederland en Rusland, richt het project zich op uitwisseling van kennis over kunstonderwijs. Zo wordt er gewerkt aan een online platform om de effectiefste methodes te verzamelen op het gebied van kunsteducatie in Nederland en Rusland. Deze best practices worden straks internationaal gratis toegankelijk voor musea en onderwijsinstanties.

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken