Lenovo lanceert 'tegenstrijdige' campagne
- Bureaus
- 25 sep 2020 @ 11:08
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Campagnes
- 25 sep 2020 @ 11:08
- Lucas Boon
De mens is een vat vol tegenstellingen: we zijn inventief en ambitieus, maar ook lui en eigenwijs. Dat is het credo van de nieuwe internationale campagne van elektronicamerk Lenovo genaamd ‘For all of us’, ontwikkeld door SuperHeroes.
Beeld: still uit de Yoga-commercial.
Een 'global pitch' ging aan de keuze voor SuperHeroes, dat kantoor houdt in Amsterdam en New York, vooraf. Doel van de campagne is om de 'Yoga'-laptop van het uit China afkomstige Lenovo onder de aandacht te brengen en deze te positioneren als 'de voor de hand liggende keuze'.
Rogier Vijverberg, oprichter van SuperHeroes, zegt: 'Waar de meeste elektronicamerken een geïdealiseerde versie van menselijke prestaties vieren, kiezen wij met deze campagne voor een meer speelse en menselijke benadering. De eigenschappen die we als mens delen, de prestaties die we leveren en de gebreken die we niet hoeven te verbergen.'
Lenovo streeft ernaar om met Yoga een 'living brand' te worden. Matt Bereda, vice president global consumer marketing bij Lenovo, zegt: 'Met Yoga willen we nieuwe energie aan de categorie toevoegen. Lenovo's human design benadering roept om een campagne die disruptief is en in deze tijd past. Ik ben ervan overtuigd dat we met Yoga niet alleen het brein, maar ook het hart van de consument weten te veroveren.'
De campagne wordt gelanceerd in 11 markten, waaronder Europa, Noord- en Zuid-Amerika, China en India en wordt uitgerold in 6 tv-commercials en daarnaast in digital, out of home en POS-materiaal. Bekijk een van de commercials hieronder:
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing