Startup Check introduceert e-deelscooters
- Bureaus
- 22 sep 2020 @ 11:17
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 22 sep 2020 @ 11:17
- Sjaak Hoogkamer
Check is de nieuwe speler op de shared mobility markt die zich richt op vervoer met gedeelde e-scooters. Bureau Achtung! ontwikkelde de positionering, naam, identity en productvisie voor de startup.
Na de lancering van Check in Rotterdam volgen Amsterdam, Den Haag en Breda. Mobiliteit gaat volgens Check sinds jaar en dag over van A naar B, maar mensen willen van A naar D naar B en terug via E. Paul van Merrienboer, managing director Check: ‘Check biedt de gemakkelijkste manier om in de stad op je bestemming te komen. Alles gaat bij Check om het gebruiksgemak. Deze focus op gebruiksgemak heeft Achtung! volledig doorgevoerd in de identity, inclusief de naam, de app en de campagne.’
In Rotterdam maakte Check naar eigen zeggen al 250.000 ritten met 160 e-scooters in een half jaar tijd. Deze maand zetten zij er 1.000 nieuwe e-scooters bij. Ook in Amsterdam is er sprake van 3.000 ritten in de eerste week. Paul van Merrienboer, managing director Check: ‘Alles wat we doen is gericht op het gemak voor onze klanten. Dit komt natuurlijk ook al terug in de naam die het bureau voor ons bedacht heeft, maar ook de e-scooters zelf en onze app. Dat in combinatie met een merkidentiteit die eruit knalt op straat, geeft ons alle vertrouwen in de landelijke uitrol waar we midden in zitten.’
Joost Huver, senior identity designer Achtung!, onderdeel van Dentsu Aegis Network: ‘In een identity sprint van 7 weken hebben we dit nieuwe initiatief een eigen verhaal en gezicht weten te geven. De positionering en naam nodigen gelijk uit om de service te gebruiken en moedigt aan om eropuit te gaan. De uitgangspunten waren; duidelijk, fris en herkenbaar, dat is ons inziens gelukt want de scooters vallen positief op in het straatbeeld.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
- Warc Effective 100 2024:... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing