Strato strikt Scooter-frontman voor nieuwe campagne
- Bureaus
- 4 sep 2020 @ 09:33
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Campagnes
- 4 sep 2020 @ 09:33
- Lucas Boon
Webhoster Strato lanceert een nieuwe campagne met de Duitse artiest H.P. Baxxter, beter bekend als voorman van de ietwat foute raveband Scooter, in de hoofdrol. De pay-off van de campagne luidt: ‘Faster, better, Strato’.
De campagne is ontwikkeld door het Engelse bureau Try No Agency. Strato zelf zegt voor het eerst samen te werken met een celebrity endorsement. H.P. Baxxter (56) is de leadzanger van de Duitse techno-band Scooter, die zijn hoogtepunt in de jaren '90 beleefde. De muziek van Scooter kenmerkte zich aanvankelijk door acidinvloeden, tegenwoordig staat de stijl meer bekend als hardcore. Strato heeft voor Baxxter gekozen vanwege ‘zijn opvallende verschijning en affiniteit met technologie'.
Christian Boïng, CEO van Strato, zegt: 'De toon van de nieuwe campagne sluit volledig aan bij ons merk. Strato is eenvoudig, direct en allesbehalve stil. H.P. Baxxter is hiervoor dan ook het ideale gezicht. De tv-spot toont hem in zijn element, namelijk op het grote podium.'
De campagne is te zien in de vorm van een commercial op de grote commerciële televisiezenders en op YouTube. De muziek in de commercial is door Baxxter zelf ontwikkeld. Synchroon met de songtekst worden in de tv-spot trefwoorden voor de Strato-producten op grote LED-schermen getoond. In de online versie wordt de commercial aangevuld met humoristische opnamen van achter de schermen, waarin eerdergenoemde Boïng de Scooter-voorman regieaanwijzingen geeft.
Bekijk de tv-commercial hieronder:
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing