Strato strikt Scooter-frontman voor nieuwe campagne

Strato strikt Scooter-frontman voor nieuwe campagne
  • Bureaus
  • 4 sep 2020 @ 09:33
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Campagnes

Webhoster Strato lanceert een nieuwe campagne met de Duitse artiest H.P. Baxxter, beter bekend als voorman van de ietwat foute raveband Scooter, in de hoofdrol. De pay-off van de campagne luidt: ‘Faster, better, Strato’.

De campagne is ontwikkeld door het Engelse bureau Try No Agency. Strato zelf zegt voor het eerst samen te werken met een celebrity endorsement. H.P. Baxxter (56) is de leadzanger van de Duitse techno-band Scooter, die zijn hoogtepunt in de jaren '90 beleefde. De muziek van Scooter kenmerkte zich aanvankelijk door acidinvloeden, tegenwoordig staat de stijl meer bekend als hardcore. Strato heeft voor Baxxter gekozen vanwege ‘zijn opvallende verschijning en affiniteit met technologie'.

Christian Boïng, CEO van Strato, zegt: 'De toon van de nieuwe campagne sluit volledig aan bij ons merk. Strato is eenvoudig, direct en allesbehalve stil. H.P. Baxxter is hiervoor dan ook het ideale gezicht. De tv-spot toont hem in zijn element, namelijk op het grote podium.'

De campagne is te zien in de vorm van een commercial op de grote commerciële televisiezenders en op YouTube. De muziek in de commercial is door Baxxter zelf ontwikkeld. Synchroon met de songtekst worden in de tv-spot trefwoorden voor de Strato-producten op grote LED-schermen getoond. In de online versie wordt de commercial aangevuld met humoristische opnamen van achter de schermen, waarin eerdergenoemde Boïng de Scooter-voorman regieaanwijzingen geeft.

Bekijk de tv-commercial hieronder:



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken