Vedett lanceert 'sttupid'-campagne

Vedett lanceert 'sttupid'-campagne
  • Bureaus
  • 25 sep 2020 @ 11:44
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • RetailCampagnes

Wie non-conformistisch wil zijn, heeft de goedkeuring van anderen niet nodig. Met die gedachte lanceert biermerk Vedett een nieuwe campagne genaamd 'Celebrating the sttupid', ontwikkeld door Natwerk.

Beeld: still uit videoserie.

Met de campagne mikt Vedett op mensen die zich geen zorgen maken over 'erbij horen' en het leven vanuit een ander, 'niet normaal', perspectief bekijken, aldus het Belgische biermerk (onderdeel van Duvel Moortgat). De campagne bestaat uit een driedelige videoserie, ontwikkeld door Halal-regisseur Johan Kramer. In de online videoserie (zie onder) zien we drie karakters genaamd 'sttupids' die hun eigen pad bewandelen en zodoende een nieuwe beweging in gang zetten. Ook is er een nieuw online platform, waarop bezoekers hun eigen sttupid-content kunnen plaatsen. De campagne wordt verder uitgerold op POS-materiaal, banners en social media.

Pepijn Rooijens, creative director bij Natwerk, zegt: 'Vedett is een klant naar ons hart. Net als wij omarmen zij het 'niet normaal'. Onze inschatting is dat ongeveer 45% van de mensheid het Sttupid-gen in zich heeft. In de sluimerstand misschien, maar aanwezig. Met deze campagne willen we deze groep mensen inspireren en uit hun mentale 'snooze’ halen.'

Bart Haemelinck, senior brand manager bij Vedett, vult aan: 'Dit is een ultieme Vedett-campagne geworden. Eentje waar je om grinnikt, maar die je tegelijkertijd aanzet tot zelfreflectie. Ik ben erg trots op het resultaat.'



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken