Mizuno brengt in nieuwe campagne ode aan sporters
- Bureaus
- 29 okt 2020 @ 10:39
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Campagnes
- 29 okt 2020 @ 10:39
- Sjaak Hoogkamer
Mizuno wil in zijn nieuwe merkcampagne de betekenis van de beste zijn herdefiniëren en bevestigen dat je met voldoende vastberadenheid alles kan laten gebeuren. Dept creëerde het ‘For the moment’ concept en de primaire campagnevideo, waar lokale markten verder op bouwen.
Yoshifumi Fujii, global brand marketing assistant manager bij Mizuno: ‘Al meer dan honderd jaar produceren we hoogwaardige sportartikelen. Iedereen in de organisatie deelt dezelfde toewijding aan sport, die een eeuw geleden is ingesteld door oprichter Rihachi Mizuno: verleg voortdurend de grenzen van wat er kan worden gedaan, zowel op het veld als daarbuiten.’
Toewijding
Deze toewijding en vastberadenheid wordt volgens het sportmerk weerspiegeld in de merkcampagne ‘For the moment’. De bescheiden maar ambitieuze verhalen onderscheiden Mizuno van concurrenten die in hun marketingactiviteiten voornamelijk gebruik maken van sponsoring en beroemdheden.
De campagne voor Mizuno is wereldwijd gelanceerd op digitale kanalen en versterkt het merk mantra “Reach beyond”.
Yoshifumi Fujii, global brand marketing assistant manager bij Mizuno: ‘We geloven dat iedereen geweldig kan zijn, zolang ze ermee door blijven gaan. Onbreekbare toewijding en vastberadenheid maken deel uit van het sterke karakter van Mizuno en dat zorgt voor fantastische sportverhalen. Volgens ons is doorzettingsvermogen de sleutel tot succes en deze campagne is daar de belichaming van.’
‘Het is een ode aan de amateursporters over de hele wereld, oftewel de meesten van ons. We geloven niet dat mensen die twee of drie keer per week hardlopen of sporten zich gemakkelijk kunnen vinden in de meest bekende professionele atleten,’ vertelt João Inácio, creative director bij Dept. ‘Ze hebben hun eigen sportverhalen en hun prestaties zijn - op hun eigen manier - de beste die er zijn.’
Mizuno en Dept werken sinds 2018 nauw samen aan verschillende internationale product- en merkproducties en campagnes.
CREDITS:
Associate Creative Director: João Inácio
Agency Producer: Dennis Gijsbers
Account Manager: Bart Sweere
Project Manager: Rozenel Bier
Production Company: DPPLR
Director: Timo Ottevanger
Executive Producer: Josepha Dhondt
Producer: Jolien Snyders
Production Assistant (Rotterdam): Stijn Meijer
Research: Steven van der Gaag
Director of Photography: Dionne Cats
Editor: Johannes de Jong
Grading: Qianwei Tong (Captcha!)
Sound: KlevR Sounddesign & Feike de Wit (Soundcircus)
Music: Annelotte Coster
Voice-Over: Terry Burns
Camera Rental: Camalot Amsterdam
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing