Toto: op het matje bij Nathan Rutjes
- Bureaus
- 15 okt 2020 @ 14:27
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Campagnes
- 15 okt 2020 @ 14:27
- Lucas Boon
Toto lanceert vandaag een nieuwe tv-campagne met ex-profvoetballer Nathan Rutjes in de hoofdrol. Doel is om verantwoord deelnemen aan sportweddenschappen onder de aandacht te brengen. De campagne is ontwikkeld door TBWA\Neboko, in opdracht van de Nederlandse Loterij.
In de campagne genaamd 'Bewaar je rust, speel bewust' zien we Rutjes in de rol van mental coach. In een setting die doet denken aan een meditatiecentrum geeft de oud-profvoetballer Toto-spelers tips over hoe zij verantwoord Toto kunnen spelen. De campagne bestaat uit vijf verschillende commercials met daarin praktische tips: stel een speellimiet in, probeer je verlies niet terug te winnen, speel met kleine bedragen, speel alleen met geld dat je kunt missen en betaal regelmatig je saldo uit.
Arno de Jong, chief marketing officer bij de Nederlandse Loterij, zegt: 'Met de huidige groeiende aandacht voor sportweddenschappen, vinden we het belangrijk om meer aandacht te vragen voor verantwoord spelen. Deze campagne moet spelers bewust maken van hun spelgedrag en handvatten geven om Toto op een veilige en verantwoorde manier te spelen. Het is een spelletje, en dat moet het ook blijven.'
Hoewel Toto de boodschap naar eigen zeggen serieus neemt, is de toon, zoals we gewend zijn van het merk, enigszins luchtig. Darre van Dijk, chief creative officer bij TBWA\Nboko, legt uit: 'Zeker als we onze doelgroep willen bereiken met een serieuzere boodschap, moet het juist opvallend zijn. Vandaar dat we ook hier voor een eigenzinnige aanpak hebben gekozen die aansluit bij de bekende Koning Toto-stijl.'
De campagne is vanaf vandaag op de Nederlandse televisie te zien. Bekijk de 'les 1'-commercial hieronder:
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing