Wanck nieuwe CEO Candid; Ghazarian bestuursvoorzitter

Wanck nieuwe CEO Candid; Ghazarian bestuursvoorzitter
  • Bureaus
  • 1 okt 2020 @ 08:40
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Personalia

Ruud Wanck wordt per 1 oktober 2020 de nieuwe CEO van Candid, het onafhankelijke marketing en reclameplatform van Nederland. Grondlegger Gérard Ghazarian wordt bestuursvoorzitter van nieuwe directieboard

Onder leiding van Wanck (zie foto boven) zal een nieuwe organisatiestructuur worden opgezet om Candid zowel nationaal als internationaal verder uit te breiden. Huidig CEO en oprichter Gérard Ghazarian wordt in die structuur bestuursvoorzitter van een nieuw te vormen directieboard. In die functie zal hij zich gaan richten op de fusie en overnamestrategie (M&A) van Candid.

Candid heeft nieuwe CEO in de persoon van Ruud Wanck die het platform naar nieuwe groeifase brengt

Candid groeit naar eigen zeggen snel, onder meer door overnames van mediabureaus als Stroom en M2Media. In 2018 nam het de Digital Agency Group over met digitale media-, data- en reclamebureaus als Online Company, Havana Harbor en 6Circles. Vorig jaar sloten daily dialogues en XXS zich aan bij het marcom platform. ‘Door de Covid-19 crisis hebben nieuwe overnames even moeten wachten, maar met Ruud krijg ik een ervaren CEO naast me die ons daarbij gaat versnellen,’ zegt Ghazarian.

Covid-19 betekent voor de hele markt disruptie en dus ook voor Candid; wendbaarheid en anticipatie zijn dan ook cruciale factoren in deze tijden

Wanck vervulde de afgelopen jaren diverse topfuncties vanuit Amsterdam, Londen en New York bij GroupM, onderdeel van ’s werelds grootste communicatiebedrijf WPP en moedermaatschappij van mediabureaus als Mindshare, MediaCom en Wavemaker. Hij bekleedde verschillende functies binnen GroupM; bestuursvoorzitter in de Benelux, Chief Digital Officer voor EMEA, Global Digital COO en Global CEO bij GroupM Connect, waar hij leiding gaf aan duizenden digitale experts, verspreid over 60 landen, op het gebied van marketing, data en technologie. Drie jaar geleden richtte hij samen met anderen een investeringsmaatschappij op, die in verschillende start-ups en scale-ups participeert.

De markt heeft een digitale reset gehad

Deze positie zal hij aanhouden naast zijn rol als CEO van Candid waarbij hij ook als partner bij Candid is toegetreden. ‘Wat Gérard en zijn team de afgelopen jaren hebben opgebouwd en hoe Candid zich positioneert is indrukwekkend. Nu gaan we met het bedrijf de volgende groeifase in, zowel in Nederland als internationaal,’ zegt hij.

Door Covid-19 zal volgens Wanck een blijvende verandering in consumentengedrag en bedrijfsvoeringen plaatsvinden. Hierdoor zal de focus van adverteerders nog meer dan ooit liggen op digitale transformatie en de bijbehorende data- en technologie strategieën. ‘De markt heeft een digitale reset gehad. Marketing, distributie en sales zijn in een digitale economie onlosmakelijk met elkaar verbonden en daar zullen we bij de verdere ontwikkeling van Candid, onze dienstverlening en onze M&A-strategie dan ook de volledige focus op hebben,’ aldus Wanck.

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken