Etos: mooi wat iets kleins kan doen

Etos: mooi wat iets kleins kan doen
  • Bureaus
  • 30 nov 2020 @ 12:18
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Campagnes

Drogisterijketen Etos lanceert zijn nieuwe kerstcampagne, met als pay-off: mooi wat iets kleins kan doen. De campagne is ontwikkeld door TBWA\Neboko en PlusOne Amsterdam.

Etos speelt met zijn nieuwe campagne in op de onzekerheid waar we dit jaar met kerst mee te dealen hebben. Kunnen we wel bij elkaar zijn? En zoja, hoe zorgen we dan toch voor het ouderwetse kerstgevoel? Eén ding is zeker, stelt Etos: in deze donkere dagen kunnen we allemaal wel een lichtpuntje gebruiken. De retailer adviseert zijn consument deze feestdagen niet te kiezen voor 'zomaar een cadeau', maar een cadeau dat zegt: ik weet hoeveel dit voor jou betekent in deze moeilijke tijd. Kleine cadeaus met een grote betekenis, aldus zelfbenoemd gifting store Etos. Deze boodschap komt terug in een sprookjesachtige animatiefilm, ontwikkeld door creatief bureau TBWA\Neboko en productiemaatschappij PlusOne Amsterdam.

Madelon Altena-Bogers, marketing directeur van Etos, zegt: 'Onze campagneboodschap is dit jaar relevanter dan ooit. We willen laten zien dat dit echt zit in de kleine dingen: een lief gebaar, klein cadeautje of gewoon even aandacht geven aan de ander.'

Darre van Dijk, chief creative officer bij TBWA\Neboko, vult aan: 'De campagne laat zien hoe persoonlijk en empathisch Etos is. Met een klein gebaar kun je zorgen voor een goed gevoel. En de komende decembermaand kunnen sommige mensen wel wat extra aandacht gebruiken.'

De campagne wordt uitgerold op tv, online, radio, op de winkelvloer en als kerstkaart. Bekijk de commercial hieronder:



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken