Heineken en Publicis Groupe: nieuw bureaumodel Le Pub

Heineken en Publicis Groupe: nieuw bureaumodel Le Pub
  • Bureaus
  • 4 nov 2020 @ 11:39
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Innovatie

Voortbouwend op vijf jaar samenwerking lanceert Heineken met Publicis Groupe vandaag een nieuw bureaumodel ‘Le Pub’ om de beste consumentenervaringen te bieden op wereldwijde schaal.

Le Pub versnelt naar eigen zeggen de time to market van creatieve campagnes en stimuleert de verkoop waardoor Heineken profiteert van een duurzaam concurrentievoordeel. Het nieuwe bureau Le Pub zal de teams van Milaan en Amsterdam samenvoegen en integreren met data en tech van Epsilon en Publicis Sapient om slimme creatie en merkbelevingen te bieden.

Nieuw bureau Heineken en Publics, Le Pub, versnelt naar eigen zeggen de time to market van creatieve campagnes

Bram Westenbrink, Global Senior Director Heineken: ‘In een dynamische wereld moeten we als merk versnellen om relevant te blijven voor de consument. Dit vraagt snel schakelen. Om die reden passen we ons bureaumodel aan. De nieuwe samenwerking met Le Pub is gericht op het snel leveren van lokale creativiteit op wereldschaal.’

Volgens Westenbrink heeft de coronapandemie de andere werkwijze versneld. ‘We moesten anders gaan werken en dat inspireerde ons om dit nieuwe model te ontwerpen. De samenwerking met Publicis zal ons helpen om groei te stimuleren, waardoor Heineken een duurzaam concurrentievoordeel krijgt. We zijn verheugd om aan de slag te gaan.’ 

Le Pub krijgt zijn hoofdkantoor in Amsterdam met een nieuwe creatieve ruimte die op 1 januari 2021 haar deuren opent.

 

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken