ING: alles in de hand

ING: alles in de hand
  • Bureaus
  • 6 nov 2020 @ 10:30
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Campagnes

Met de ING-app ben je 'in charge' over je bankzaken, zodat je vrij bent om te doen wat écht belangrijk is. Dat is het credo van de nieuwe campagne van de bank, ontwikkeld door Wunderman Thompson en We Are Blossom.

Lukas Kreutzer, area lead branding, advertising & sponsoring bij ING, zegt: 'Het is onze purpose om mensen vooruit te helpen, zowel privé als zakelijk. In deze campagne tonen we hoe je met de ING Mobiel Bankieren-app 'alles in de hand' hebt. De gebruiker heeft zelf de touwtjes in handen om de dingen te kunnen doen die hij of zij wil. Zeker in tijden van corona is het gebruik van de app nog belangrijker worden. Al meer dan 5 miljoen klanten gebruiken ondertussen onze app.'

Nik Sluijs, senior creative bij Wunderman Thompson, vult aan: 'Uiteindelijk droomt niemand van 'controle' op zijn of haar bankzaken. We willen allemaal meer vrijheid om te doen wat voor onszelf belangrijk is. Daarom start deze campagne vanuit diensten en proposities van ING en draait 'ie vooral om het gevoel van vrijheid waar dit toe leidt. Dit laten we zien door een concrete dienst van ING, in dit geval het blokkeren en deblokkeren van je pas via de app, uit te vergroten. Zo verschuiven we de focus van instrumenteel naar emotioneel.'

De campagne wordt uitgerold op tv en online in de vorm van pre-rolls, bumpers, social media en radio.



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken