KWF terug met 'Nederland geeft licht'-campagne
- Bureaus
- 27 nov 2020 @ 17:24
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Campagnes
- 27 nov 2020 @ 17:24
- Lucas Boon
Voor het vijfde jaar op rij presenteert KWF Kankerbestrijding zijn lampionnenactie en 'geeft heel Nederland licht'. Creatief bureau Energize ontwikkelde wederom de begeleidende campagne.
Met de jaarlijkse lampionnenactie vraagt KWF de Nederlander een lampion te doneren om steun en liefde te bieden aan iemand die geraakt is door kanker. Deelnemers kunnen dit jaar samen een lampion doneren en het 'digitale lampionnenveld' heeft een prominentere rol gekregen op het platform en is verrijkt met persoonlijke verhalen, aldus KWF. De campagne loopt sinds vorige week en wordt uitgerold op tv, radio, digital out of home en social media.
Op kwf.nl/geeflicht kan men een lampion doneren en staan ‘verhalen achter de lampionnen’ die moeten samenkomen in één groot hart van licht. In een live-uitzending op zondag 20 december 17:00 uur op SBS6 zullen de lampionnen in Madurodam worden ontbrand. Ambassadeurs die aan de campagne meewerken zijn André van Duin, Wendy van Dijk en Gerard Ekdom. Er zijn op het moment van schrijven reeds 14.000 lampionnen gedoneerd.
Annebel Schipper, woordvoerder van KWF, zegt: 'Ook dit jaar hopen we weer een mooi groot hart van duizenden lampionnen neer te kunnen zetten. Iedere lampion brandt voor een dierbare die geraakt is door kanker. Zo kunnen we in de donkere dagen samen kankerpatiënten en hun naasten steunen.'
Robin Pas, creative director bij Energize, vult aan: 'De toevoeging van het samen bijdragen aan één en dezelfde lampion zal voor nog meer saamhorigheid zorgen. Gezamenlijk geven we nog meer liefde en steun aan dierbaren en dragen we zodoende bij aan levensveranderend onderzoek.'
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing