Ministerie van VWS: deel je zorg
- Bureaus
- 3 nov 2020 @ 12:38
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Campagnes
- 3 nov 2020 @ 12:38
- Lucas Boon
In aanloop naar de 'Dag van de mantelzorg' op dinsdag 10 november lanceert het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport vandaag een nieuwe campagne genaamd 'Deel je zorg'. De campagne, ontwikkeld door reclamebureau Roorda, roept mantelzorgers op om hun zorg te delen.
Beeld: still uit commercial.
De campagne heeft een dubbele betekenis: veel mantelzorgers dragen niet alleen zorg, maar maken zich ook zorgen. In de campagne van het ministerie van VWS staat daarom het letterlijk en figuurlijk dragen van de zorg centraal. In de tv-commercial zien we verschillende mantelzorgers die, zonder dat de wereld het ziet, de zorg voor iemand bij zich dragen. Anno 2020 zijn er 4,4 miljoen mantelzorgers in Nederland, waarvan 750.000 mantelzorgers langdurig (meer dan 3 maanden) en intensief (meer dan 8 uur in de week) hulp bieden. Zo'n 380.000 mantelzorgers geven aan zich zwaarbelast te voelen.
Arianne van der Rijst, teamleider informele zorg bij het ministerie van VWS, zegt: 'Mantelzorgers spelen een belangrijke rol in de zorg thuis voor mensen. Bijna één op de vier Nederlanders zorgt voor iemand. Wij vinden die zorg heel waardevol en bijzonder, maar een groot deel van deze groep ziet zichzelf niet als mantelzorger, laat staan dat ze weten welke hulp ze kunnen krijgen. Met deze campagne willen we mantelzorgers laten zien dat we hun zorg herkennen en dat ze er niet alleen voor staan. We roepen hen op om de zorg te delen met hun omgeving of om via mantelzorg.nl hulp te vragen bij organisaties in de buurt.'
Joeri Jansen, creatief directeur van Roorda, vult aan: 'Met deze film brengen we een ode aan alle mantelzorgers. Op emotionele wijze maken we hun dagelijkse zorg zichtbaar. In de pre-tests van de campagne zagen we dat dit echt bij de mantelzorgers binnenkwam. Ze waarderen dat hun zorg wordt herkend en erkend. Voor elkaar zorgen is een verantwoordelijkheid van ons allemaal.'
De tv-commercial wordt ondersteund door persoonlijke verhalen van mantelzorgers. In posters, banners en social media-video's vertellen zij hoe en met wie ze hun zorg delen en geven ze tips. Onder de mantelzorgers bevinden zich ook BN'ers als Jörgen Raymann, Romana Vrede en Frank van der Lende. Bekijk de commercial hieronder:
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan handen...
Laatste Nieuws
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing