Speelgoedauto centraal in nieuwe Volkswagen-campagne

Speelgoedauto centraal in nieuwe Volkswagen-campagne
  • Bureaus
  • 10 nov 2020 @ 09:56
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Campagnes

Volkswagen lanceert vandaag een nieuwe campagne ter promotie van zijn eerste elektrische 'ID family'-model. Met de komst van het nieuwe model is elektrisch rijden voor jong en oud mogelijk, zo luidt de boodschap.

In de campagne, ontwikkeld door DentsuAchtung, speelt Volkswagen met het spanningsveld dat de consument een elektrische auto niet alleen voor de toekomst van zijn of haar kinderen rijdt, maar stiekem ook voor zichzelf. Daarom speelt de speelgoedversie van de ID.3 de hoofdrol in de campagne. Het autootje moet vooral voor meer rust in huis zorgen, lees: minder lawaai. Het 'ID.3'tje' is bij alle Volkswagen-dealers in Nederlanders te verkrijgen. De Duitse autofabrikant spreekt de ambitie uit om in 2050 een volledig CO2-neutraal bedrijf te zijn.

Berno Schokker, head of marketing communication bij Volkswagen Nederland, zegt: 'In de afgelopen jaren hebben we bij Volkswagen altijd een manier gezocht om het vaak technische autoverhaal op een menselijke manier te vertellen. Met deze campagne claimen we elektrisch rijden op een onderscheidende manier.'

Boris Nihom, managing director strategy bij DentsuAchtung, vult aan: 'We werken al vijftien jaar met veel trots voor Volkswagen. In de samenwerking zoeken we altijd manieren om de boodschap niet eenzijdig te vertellen, maar mensen deze ook zelf te laten ervaren. Dit jaar doen we dat met het stille ID.3'tje.'

De campagne wordt op televisie en social media uitgerold. Bekijk de commercial hieronder:



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken