Artis lanceert 'shitty' campagne
- Bureaus
- 23 dec 2020 @ 14:14
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Campagnes
- 23 dec 2020 @ 14:14
- Lucas Boon
In de nieuwe online campagne van Artis spelen poepende pinguïns, kamelen en olifanten de hoofdrol, die verwijzen naar het 'shitty' jaar dat de Amsterdamse dierentuin heeft beleefd.
De campagne, waarmee Artis om financiële steun vraagt, is ontwikkeld in samenwerking met de Amsterdamse bureaus Code d'Azur, Dawn en 51North. De fotografie komt van de hand van Tim Mintiens.
Als gevolg van de coronacrisis heeft Artis recent voor de derde keer dit jaar zijn deuren voor bezoekers moeten sluiten. Om de verliezen op te vangen lanceert de dierentuin deze campagne, waarin wordt opgeroepen 'een Tikkie naar keuze' te sturen. De campagne wordt uitgerold op Instagram, Facebook en de eigen website van Artis.
De financiële verliezen van het afgelopen jaar lopen naar eigen zeggen richting de 10 miljoen euro. Artis vraagt daarom, na het reduceren van kosten, uitstel van onderhoud, staking van vernieuwingsplannen en een reorganisatie onder de medewerkers, om hulp. 'Alle Tikkies helpen en met deze steun kan alles wat leeft, bloeit, groeit en poept in Artis met goede hoop aan het nieuwe jaar beginnen', aldus de dierentuin.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing