Rijksoverheid lanceert landelijke vaccinatiecampagne
- Bureaus
- 4 jan 2021 @ 00:01
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Campagnes
- 4 jan 2021 @ 00:01
- Lucas Boon
Stroop de mouwen maar op. De Rijksoverheid lanceert vandaag een nieuwe publiekscampagne die ervoor moet zorgen dat zoveel mogelijk Nederlanders zich laten vaccineren tegen het coronavirus.
De campagne is ontwikkeld door reclamebureau Roorda in opdracht van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport en wordt op televisie en online uitgerold. Eerder verscheen de campagne al op de radio en in printadvertenties. Belangrijk onderdeel van de campagne is de website coronavaccinatie.nl, met informatie over de verschillende vaccins en de volgorde waarin er wordt gevaccineerd. Ook vindt de bezoeker hier antwoorden op veel gestelde vragen. Mensen die mogelijk twijfelen over vaccinatie, vinden op de website informatie die nodig is om een goed geïnformeerde keuze te kunnen maken.
Joeri Jansen, creative director van Roorda, zegt: 'Iedereen verlangt naar een leven zonder coronaregels. Om dit mogelijk te maken moeten we eerst even allemaal de mouwen opstropen. Ik ben trots dat wij als Roorda ook de mouwen mochten oprollen voor een campagne die wederom in sneltreinvaart is ontwikkeld en uitgevoerd.'
Voor de campagne werken Roorda en de Rijksoverheid nauw samen met koepelorganisaties in de zorg. Op die manier worden naast zorgmedewerkers ook de ouderen in verpleeghuizen, mensen met een verstandelijke beperking die in instellingen wonen en hun mantelzorgers geïnformeerd. Ook worden er middelen ingezet voor laaggeletterden en mensen die de Nederlandse taal niet machtig zijn.
De publiekscampagne Alleen Samen loopt al sinds maart 2020 en is bedoeld om Nederland helderheid te bieden rondom coronamaatregelen en verspreiding van het virus te beperken.
Bekijk de commercial hier.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing