Typhoon Hospitality lanceert zusterbureau Brandchef

Typhoon Hospitality lanceert zusterbureau Brandchef
  • Bureaus
  • 22 dec 2020 @ 15:31
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Nieuwkomers

Horeca-marketingbureau Typhoon lanceert een nieuw merkbureau genaamd Brandchef. Het zusterbedrijf onderscheidt zich op het vlak van 'branding' en levert diensten als marktonderzoek en merkadvies.

Beide bureaus zijn gevestigd aan de Herengracht 515 in Amsterdam. De dagelijkse leiding van Brandchef ligt in handen van Shay Corbett, die al langer voor Typhoon werkt.

'Door de jaren heen ontvingen wij als hospitality-marketingbureau al veel aanvragen voor merkadvies en branding- en designopdrachten en nu is het tijd om deze opdrachten uit te voeren onder de eigen branding-vlak van Brandchef', zo licht Rachel Persoon, eigenaar van Typhoon, toe. 'Met Brandchef en Typhoon zijn we in staat om bedrijven in verschillende fasen van hun levenscyclus te kunnen ondersteunen.' Brandchef levert naar eigen zeggen een breed scala aan diensten: markt- en demografisch onderzoek, merkstrategie, visuele en verbale identiteit, website-design, copywriting en design support. Het team van Brandchef werkt inmiddels voor merken als Nespresso, Hendrick's Gin en Baoase Luxure Resort.

Dorien Kuiken, general manager van Typhoon Hospitality, zegt: 'Brandchef is heel natuurlijk ontstaan. We merken dat klanten ons advies steeds vaker al in de concept- en ontwikkelingsfase goed konden gebruiken. Zaken als marktonderzoek, een goed doordachte huisstijl en tone of voice, een solide merkgids, daar zien horecaondernemers en -merken steeds meer de waarde van in. Omdat wij die kennis in huis hebben, was een zusterbureau een logische stap.'

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken