Eurosonic Noorderslag komt met streamingplatform
- Bureaus
- 13 jan 2021 @ 10:31
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Content
- 13 jan 2021 @ 10:31
- Lucas Boon
De 35e editie van het Eurosonic Noorderslag-festival (ESNS) in Groningen start vandaag als een volledig digitale editie. In opdracht van de VPRO en 3FM, beiden mediapartner van ESNS, ontwikkelde digitaal designbureau Bravoure een streamingplatform, waarop bezoekers het festival digitaal kunnen beleven.
De nieuwe online variant van het festival biedt veel nieuwe mogelijkheden en geeft het programma een extra groot bereik, via diverse online kanalen en mediapartners, aldus Bravoure. De missie van ESNS moet hiermee gewaarborgd blijven: het promoten en circuleren van nieuwe Europese muziek. Het online festival is vanaf vanavond 20:00 uur tot zaterdagavond te beleven via 3fm.nl/esns. Bravoure is verantwoordelijk voor het concept, design en development van het platform.
Bezoekers van het online festival kunnen via de 'discover'-functionaliteit nieuwe muziek van 181 artiesten uit binnen- en buitenland ontdekken. In de livestream kan men, naast het kijken van het optreden, achtergrondinformatie over de desbetreffende artiest tot zich nemen. Door middel van een 'interactieve map' waarin de stad Groningen centraal staat, kunnen bezoekers schakelen tussen de podia, een zoombar, nieuwsitems en artiestprofielen.
Door het wegvallen van muziekfestivals, live registraties en verslaglegging ontstond bij NPO 3FM en VPRO 3voor12 de vraag naar het creëren van een 'centraal online streaming platform'. Een centrale plek waar de interactie met muziekliefhebbers gemaximaliseerd wordt, iedereen samenkomt en het unieke festivalgevoel overgebracht wordt, aldus ESNS.
Het white label streamingplatform is eerder ingezet voor de festivals Lowlands en Welcome to the Village. Bravoure werkt vaker voor merken in de cultuur- en festivalbranche, zoals Amsterdam Dance Event, Eye Filmmuseum en Paradiso.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan handen...
Laatste Nieuws
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing