Wegenwacht viert 75e verjaardag met herkenbare reis door de tijd
- Bureaus
- 12 jan 2021 @ 12:27
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - VideoCommercials
- 12 jan 2021 @ 12:27
- Lucas Boon
Iedereen kent ze, maar niemand hoopt ermee te maken te krijgen: de Wegenwacht. Ter gelegenheid van zijn 75e verjaardag lanceert de pechhulpverleningsdienst een nieuwe campagne die een 'herkenbare reis door de tijd' maakt.
De commercial, ontwikkeld door contentmarketingbureau Yune in opdracht van de ANWB, brengt de historie van de Wegenwacht in enkele herkenbare oer-Nederlandse situaties in beeld. Zo zien we onder meer een familie met pech in de jaren '50, voetbalsupporters op weg naar een wedstrijd van het Nederlands elftal tijdens het EK '88 en afsluitend een dame op een e-bike, vanuit de gedachte dat de ANWB anno 2021 pechhulp biedt aan auto- én fietsbestuurders. De commercial wordt ondersteund door het nummer Door de wind van Miss Montreal en wordt uitgerold op televisie en online.
De commercial vormt de aftrap van het jubileumjaar waarin de Wegenwacht aan de hand van content, campagnes, activaties en andere uitingen stilstaat bij zijn rijke verleden en een blik werpt op de toekomst.
Toine de Krosse, creatief communicatie strateeg bij ANWB, licht toe: 'Met deze campagne laten we zien dat we Wegenwacht zijn leden al 75 jaar weer op weg helpt. We zijn altijd dichtbij en staan dag en nacht klaar om duizenden mensen per dag weer mobiel te krijgen.'
Pablo van den Berg, managing director van Yune, zegt: 'Iedereen heeft een herinnering bij de Wegenwacht. Zowel aan de herkenbare autovloot als de gele praatpalen van vroeger. Deze iconen zijn verankerd in het collectief geheugen. En dat verdient een eerbetoon.'
Bekijk de commercial hieronder:
ANWB 75 Jaar WW TVC 40s from Yune websites on Vimeo.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan handen...
Laatste Nieuws
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing