Yumeko: koop goed beddengoed
- Bureaus
- 5 jan 2021 @ 09:49
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - RetailCampagnes
- 5 jan 2021 @ 09:49
- Lucas Boon
Het Amsterdamse beddengoedmerk Yumeko trapt 2021 af met een nieuwe landelijke campagne genaamd 'Koop goed beddengoed'. De campagne, ontwikkeld door Fitzroy, moet misstanden in de katoenindustrie aankaarten en laten zien 'dat het ook anders kan'.
Social enterprise Yumeko, dat bedlinnen, dekbedden, matrassen en kussens verkoopt, stelt dat er in 'de wereld van slapen' veel verbetering mogelijk is. Zo is er sprake van 'onmenselijke praktijken', zoals oneerlijke lonen, slechte werkomstandigheden en kinderarbeid. Yumeko is naar eigen zeggen hét duurzame alternatief en de nieuwe campagne moet deze boodschap versterken.
Aan de keuze voor Fitzroy ging een pitch vooraf. Fitzroy-baas Jur Baart zegt: 'We zijn ongelooflijk trots dat we voor dit mooie social impact-bedrijf mogen werken. Het resultaat is een geïntegreerde campagne om meer mensen kennis te laten maken met het merk. Hierbij hielden we continu in ons achterhoofd dat we echt moeten opvallen in het reclameblok, dat overspoeld wordt door andere beddengoed-fabrikanten. Om onderscheidend te zijn, sluiten we daarom af met de regel: koop goed beddengoed.'
Rob van den Dool, oprichter van Yumeko, zegt: 'We willen bewijzen dat een duurzaam businessmodel ook werkt en zijn ervan overtuigd dat positieve maatschappelijke veranderingen in gang gezet kunnen worden door bedrijven en hun klanten. Hoe meer mensen meedoen, hoe groter de verandering.'
De campagne wordt uitgerold op televisie en social media. Bekijk de commercial hieronder:
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ruikt ‘t naar McDonald’s? Dat is hun nieuwe billboard
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Odido Business wil met B2B-campagne grote én kleine...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
Laatste Nieuws
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
- Foodafdeling Hema krijgt... 18-04-2024
- Nederlandse handelsmissie aan de bar... 17-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing