Admanager en Post/Kornet: intensieve samenwerking

Admanager en Post/Kornet: intensieve samenwerking
  • Bureaus
  • 5 feb 2021 @ 08:09
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • HR

Inhousing specialist Admanager en recruitmentbureau Post & Kornet gaan een samenwerking aan. Admanager kiest Post & Kornet als vaste partner voor de recruitment van (digitale) marketing mensen met bureaumentaliteit.

Admanager adviseert adverteerders bij het opzetten van de inhouse (digitale) marketingoperatie, maar wil ook zorgdragen voor de  werving van de juiste marketingspecialisten. Post & Kornet biedt naar eigen zeggen kennis en een netwerk van kandidaten voor de invulling van strategische en hands-on (digital) marketing posities aan adverteerderzijde.

Post & Kornet werkt van oorsprong voor reclame-, media-, online- en designbureaus, maar ondervond dat mensen met een bureauachtergrond van toegevoegde waarde kunnen zijn in andere organisaties, aan klantzijde.

Sonja Kornet: ‘We hebben inmiddels een aantal kandidaten bij adverteerders mogen plaatsen en horen dat kandidaten met een bureaumentaliteit wat extra’s meebrengen. Ze zijn gewend op meerdere merken tegelijk te werken, waardoor ze altijd de helikopterview houden, ze hebben een brede blik op het vak, onmisbaar voor een T-shaped marketingafdeling. Ze zijn erg goed in stakeholdermanagement omdat ze opdrachtgevers hebben moeten overtuigen van de concepten die door creatie zijn bedacht.’

Steven Pieneman van Admanager: ‘Aan adverteerderszijde zien wij een steeds grotere vraag naar kwalitatieve (digitale) marketing specialisten. Post & Kornet onderscheidt zich door het snappen van organisaties in transitie en het duiden van de kern van de functie. Zij weten de kandidaten te vinden die vanuit hun ervaring en professionaliteit het verschil kunnen maken.’

Uit het door Admanager uitgevoerde Inhousing Onderzoek 2020 bleek al dat het vinden van het juiste talent een probleem vormt voor adverteerders.

43% van de ondervraagde adverteerders ervaarde dit als voornaamste bottleneck voor een succesvolle in-house uitgevoerde digitale marketingaanpak. Monique Post: ‘Onze ervaring is dat adverteerders een andere ‘taal’ spreken dan bureaus. Belangrijk is dan dat je echt doorvraagt bij een vacature wat de kern is van een rol. Vaak wordt gezocht naar het schaap met de 5 poten, maar wat is nu echt key in deze rol, welke competenties heeft hij/zij nodig en hoe werkt deze persoon samen met andere mensen in het team en wat voor persoonlijkheid heb je nodig? In onze ervaring is de match met de cultuur van een organisatie het allerbelangrijkst.’

Een van de eerste wapenfeiten binnen de samenwerking tussen Admanager en Post & Kornet vormt het Werk en Perspectief Onderzoek. De afgelopen periode werden ruim 150 personen werkzaam aan bureauzijde ondervraagd naar hun verwachtingen qua werk in 2021. Kornet: ‘Begin maart hopen we de resultaten te kunnen presenteren van dit onderzoek en daarmee ook inzicht te verschaffen in de toekomstverwachtingen van deze bureauprofessionals.’

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken