Nieuw Wij: niet of/of maar en/en
- Bureaus
- 12 feb 2021 @ 11:55
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Campagnes
- 12 feb 2021 @ 11:55
- Sjaak Hoogkamer
Netwerkorganisatie en diversiteitsplatform Nieuw Wij is op zoek naar een nieuwe vorm van ‘wij’ in onze maatschappij: geen ‘wij’ gebaseerd op verzuilde, ouderwetse overeenkomsten als geloof en politieke kleur of afkomst, maar op het accepteren van onze verschillen.
Om dat te doen, is nu de campagne “Ik ben Én/Én. En jij?” gelanceerd. In deze campagne, ontwikkeld door KesselsKramer, leggen Rolinka Klein Kranenburg, dominee, Mostafa Hilali, Marokkaans-Nederlandse legerofficier, Amma Asante, Ghanees-Nederlandse bestuurder en Pete Wu, Chinees-Nederlandse journalist, uit hoe gelaagd hun persoonlijkheid is, en hoe ze daardoor iets gemeen hebben met mensen die op het eerste gezicht niets op hen lijken. Niemand is óf dit óf dat, je bent altijd én dit én dat. En dan is er altijd wel iets te vinden wat je tóch bindt, ondanks de verschillen.
In de campagnevideo’s vertelt ieder van hen zijn of haar verhaal vanuit verschillende perspectieven, en laat zo zien dat je veel meer bent dan alleen bijvoorbeeld je huidskleur, gender, afkomst of beroepsgroep.
Op die manier helpen zij, samen met nog 68 andere ondernemers, beleidsmakers, en journalisten discriminatie en polarisatie tegengaan.
Over Nieuw Wij
Nieuw Wij, initiatief van prof. dr. Manuela Kalsky, onderzoekt hoe Nederland een samenleving kan worden waarin alle Nederlanders zich thuis voelen, ongeacht verschil in afkomst en levensovertuiging. Door maatschappelijke ontwikkelingen te signaleren en te agenderen en daarbij de juiste vragen te stellen.
CREDITS:
Klant: Nieuw Wij
Concept: KesselsKramer Amsterdam
Video- & fotografie: Karim Jobe
Sound design: Jonas Leopold (Riversound)
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ruikt ‘t naar McDonald’s? Dat is hun nieuwe billboard
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Odido Business wil met B2B-campagne grote én kleine...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
Laatste Nieuws
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
- Foodafdeling Hema krijgt... 18-04-2024
- Nederlandse handelsmissie aan de bar... 17-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing