Onderzoek: ondanks corona toch beetje carnaval
- Bureaus
- 11 feb 2021 @ 09:43
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Onderzoek
- 11 feb 2021 @ 09:43
- Sjaak Hoogkamer
Ondanks dat carnaval in de meeste steden slechts in beperkte mate, of zelfs helemaal niet doorgaat, geeft meer dan de helft van de carnavalsvierders aan tóch hun carnavalsoutfit uit de kast te halen.
Het is natuurlijk geen verrassing dat Noord-Brabant en Limburg hierin het meest fanatiek zijn; in beide provincies is 22% van de inwoners van plan om alsnog carnaval te vieren. Dit is een halvering van het aantal carnavalsvierders in 2020. In de overige Nederlandse provincies is dit 15%. Dit blijkt uit een onderzoek dat Markteffect deze week heeft uitgevoerd.
De traditionele evenementen en activiteiten zijn vanwege de coronacrisis geannuleerd, maar uit de resultaten van het onderzoek blijkt dat men creatief is in het vieren van carnaval.
Zo gaat carnaval onder andere gevierd worden met het eigen huishouden, met een (kleine) groep vrienden en wordt er veel online georganiseerd.
Ruim 80% is met deze creatieve oplossingen ook van plan om zich aan de geldende maatregelen te houden.
Krijn Vugts, zelf ook fanatiek carnavalvierder en werkzaam als onderzoek specialist bij Markteffect, licht de resultaten uit het onderzoek kort toe: ‘Ondanks dat de traditionele activiteiten geen doorgang kunnen vinden, is het mooi om te zien dat er toch een grote groep carnavalsvierders is die hun creativiteit aanspreekt om binnen de geldende beperkingen toch carnaval te kunnen vieren. De coronacrisis is voor hen geen belemmering om een paar dagen feest te vieren.’
Het onderzoek werd uitgevoerd door onafhankelijk onderzoeksbureau Markteffect onder een representatieve steekproef van 1.025 respondenten.
Het is natuurlijk geen verrassing dat Noord-Brabant en Limburg hierin het meest fanatiek zijn; in beide provincies is 22% van de inwoners van plan om alsnog carnaval te vieren. Dit is een halvering van het aantal carnavalsvierders in 2020. In de overige Nederlandse provincies is dit 15%. Dit blijkt uit een onderzoek dat Markteffect deze week heeft uitgevoerd.
De traditionele evenementen en activiteiten zijn vanwege de coronacrisis geannuleerd, maar uit de resultaten van het onderzoek blijkt dat men creatief is in het vieren van carnaval. Zo gaat carnaval onder andere gevierd worden met het eigen huishouden, met een (kleine) groep vrienden en wordt er veel online georganiseerd. Ruim 80% is met deze creatieve oplossingen ook van plan om zich aan de geldende maatregelen te houden.
Krijn Vugts, zelf ook fanatiek carnavalvierder en werkzaam als onderzoek specialist bij Markteffect, licht de resultaten uit het onderzoek kort toe: ‘Ondanks dat de traditionele activiteiten geen doorgang kunnen vinden, is het mooi om te zien dat er toch een grote groep carnavalsvierders is die hun creativiteit aanspreekt om binnen de geldende beperkingen toch carnaval te kunnen vieren. De coronacrisis is voor hen geen belemmering om een paar dagen feest te vieren.’
Het onderzoek werd uitgevoerd door onafhankelijk onderzoeksbureau Markteffect onder een representatieve steekproef van 1.025 respondenten.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing